Jak mierzyć efektywność działań w digitalu?

Z roku na rok rozkład czasu poświęcanego na konsumpcję mediów dynamicznie się zmienia. W 2014r. 74% Polaków w wieku 15+ oglądało TV codziennie, w 2018r.

Anna Charytoniuk, Digital Manager, Resolution

Z roku na rok rozkład czasu poświęcanego na konsumpcję mediów dynamicznie się zmienia. W 2014r. 74% Polaków w wieku 15+ oglądało TV codziennie, w 2018r. już tylko 52% badanych deklaruje taki zwyczaj1. Uwaga Polaków przesuwa się w kierunku internetu. Zmianę tę wspiera szybki rozwój technologii mobilnych - użytkownicy przenoszą coraz więcej aktywności online na smartphony, z którymi spędzają coraz więcej czasu. Potęga kampanii internetowych przekłada się na liczby. W pierwszym kwartale 2019r. wydatki na reklamę w internecie to aż 1,1 mld zł2. To 9% wzrost w porównaniu rok do roku!

Skąd marketerzy wiedzą, gdzie są ich klienci i jak do nich dotrzeć w sposób najbardziej efektywny? Ścieżkę zakupową pomaga nam określić badanie Consumer Decision Journey, które przeprowadza nas przez miejsca styku konsumenta z marką. Kiedy już wiemy jak nasi klienci konsumują media, jak wygląda ich proces zakupowy, planujemy kampanie reklamowe.

Kampanie prowadzone w mediach offline’owych różnią się od online’owych. Charakterystyki rzeczonych mediów to obszerny temat, nie raz omawiany. Internet to precyzyjne, policzalne medium, gdzie znamy segmenty klienckie. Tu komunikaty powinny być dopasowane, a dla niektórych branż wręcz spersonalizowane.

Jak mierzyć efekty działań reklamowych?

Ostatecznym celem kampanii reklamowych jest oczywiście generowanie wzrostów sprzedaży. Efekt ten jest jednak często odległy w czasie i podlega wpływom wielu innych czynników, jak np. dystrybucja, czy pogoda. Aby zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej warto zatem mierzyć parametry pośrednie, takie jak zmiany świadomości marki, świadomości oferty, atrybutów marki, czy stosunku konsumentów do marki.

A co z samym onlinem?

Na rynku są dostępne różne narzędzia wspierające pracę marketerów. Podstawowe panele analityczne pozwalają śledzić źródła danych ze względu na lokalizację czy urządzenia: desktop, mobile. Zaawansowane systemy nie tylko mierzą ruch, ale dają łatwy dostęp do szczegółowych raportów cross device, określają ścieżki konwersji ale też pozwalają na zakup mediów i optymalizację kampanii reklamowych. Część z nich zawiera również algorytmy, które chronią kampanie przed nadużyciami dzięki zabezpieczeniom antyfraudowym.

Autorzy:

Anna Elwart, Managing Director, Resolution

Anna Charytoniuk, Digital Manager, Resolution

[1]IAB IAB HowTo WWW + TV 2018
[2] IAB, AdEx 2019 Q1

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.