Przyspieszenie procesu digital transformation w polskich firmach

Pandemia wywróciła do góry nogami wiele strategii, które sprawdzały się przed jej wystąpieniem. Jak sytuacja wygląda w przypadku projektowania procesów Marketing-Automation w Polsce? Jak zmienili się użytkownicy? Czy firmy dostosowały procesy automatyzacji do “nowej normalności”?

Na pytanie o wpływ pandemii na strategie automatyzacji marketingu odpowiada Wiktor Błaszczyk, Marketing Automation Expert z Polpharmy.

Komentarz
Pandemia a strategie Marketing Automation
Wiktor Błaszczyk
Marketing Automation Expert, Polpharma
Pandemia a strategie Marketing Automation

Pandemia zmusiła wiele organizacji do przyspieszenia procesu digital transformation. Odbiła się również na akceleracji wdrożeń rozwiązań związanych z automatyzacją marketingu. Wzrosło zainteresowanie systemami dostępnymi na rynku, jak i budowaniem dedykowanych rozwiązań automatyzujących procesy marketingowe.

W czasie pandemii lawinowo przyrosła liczba komunikatów marketingowych wysyłanych do klientów. W nawale maili, SMSów i innych nośników, użytkownicy stali się bardziej świadomi profesjonalnej komunikacji. Dzięki temu wielu marketingowców zrozumiało jak ważne są odpowiednio dobrane treści i czas komunikacji z użytkownikami. To w bezpośredni sposób odbiło się na zmianach strategii marketing automation. Budowanie ścieżek użytkowników, planów triggerowanej komunikacji, używania coraz szerszej ilości kanałów stało się ważnym czynnikiem nie tylko w kontekście marketingu internetowego, ale również szeroko rozumianego customer expierience. Coraz bardziej wzrasta świadomość, że tylko profesjonalna i adekwatna do miejsca użytkownika na ścieżce zakupowej komunikacja pozwoli na długotrwałą lojalizację klienta.

Należy również zaznaczyć, że rozwiązania marketing automation zostają wdrażane w organizacjach nie tylko dużych i średnich, ale również w małych i mikro co w jasny sposób pokazuje, że jest to obszar potrzebny i efektywny. Ma to również swoje odbicie w dużym zapotrzebowaniu na rynku pracy na osoby doświadczone w tworzeniu procesów MA.

Gdzie szukać najświeższych informacji o planowaniu strategii marketing-automation?

O najnowszych trendach i doświadczeniach z zakresu automatyzacji kampanii promocyjnych możesz usłyszeć już 14 września 2021 podczas konferencji online “Automatyzacja działań marketingowych”, podczas której jednym z prelegentów będzie autor komentarza.

Będzie to konferencja, podczas której prelegenci opowiedzą o swoich doświadczeniach z trzech perspektyw: marketingu, sprzedaży i klienta.

Wśród tematów tegorocznej edycji wydarzenia m. in.:

  • Upraszczanie i automatyzacja a optymalizacja działań reklamowych w ekosystemie Facebooka - jak to pogodzić
  • Personalizacja w B2C jako sposób na nielojalnych klientów
  • Wdrażanie kompleksowej strategii omnichannel w kanałach Marketing Automation
  • Skutecznie budowanie lojalność klienta wobec marki na różnych etapach lejka sprzedażowego
  • Automatyczne kampanie wspierające sprzedaż
  • Cykl życia klienta w ecommerce

Poznaj pełny program wydarzenia >>

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.