Synergia działań w social mediach: Jak rozwijać markę w trudnych czasach?

Temat „synergii” jest dość szerokim pojęciem i różnie współcześnie interpretowanym. Szczególnie w działaniach marketingowych i sprzedażowych – gdzie jest najbardziej pożądany ze względu na wyniki.

Czym jest synergia działań?

Otóż, to pewien proces, wiele działań wspierających się i uzupełniających jednocześnie. Celem przeplatania się różnych czynników i elementów jest ich połączona interakcja, która pozwala uzyskać lepsze wyniki porównując to z korzystaniem z tylko jednego kanału komunikacji marki.

Przykładów takich połączonych działań może być wiele w zależności od branży czy celów sprzedażowych, jednak zintegrowane elementy w obrębie jednej, działającej kampanii – scalają narzędzia komunikacji marketingowej (takie jak : działania online i offline marketing czy public relations), aby wszystko prowadziło do eliminacji niepowodzeń i budowaniu najlepszych rezultatów.

Jak zatem wygląda synergia działań w social mediach?

  • Po pierwsze - spójny przekaz na wielu płaszczyznach. Tworząc spójny komunikat marketingowy, oparty na wartościach naszej misji i wizji - docieramy do klienta ze wzmocnioną siłą – bo różnymi kanałami, a jednak w określonym celu.
  • Po drugie ważna jest synchronizacja działań. Chodzi też o utylitarność i rezultaty, ponieważ myśląc o odbiorcy – w innym celu nasz klient korzysta z social mediów, a czego innego szuka na tematycznych blogach czy w przeglądarce. Dlatego nasze działania powinny iść wielotorowo i równocześnie.
  • Po trzecie rozszerzony kontekst – „bycie bliżej” klienta. Kiedy jesteśmy świadomi potrzeb i oczekiwań naszych odbiorców, możemy stworzyć pod nich spójną komunikację. Wiedza – kto jest naszym odbiorcą – to połowa sukcesu w dotarciu do niego. Oczywiście docieramy odpowiednimi kanałami, przekazując wartości oraz cele marketingowe.
  • Czwarta kwestia wynika już z poprzednich trzech: jest to budowanie całościowego wizerunku – czyli tworzenie fundamentów na przyszłość, szczególnie w niespokojnych czasach.
Róża Szyperek, Marketing manager, Norlandia Przedszkola
Róża Szyperek, Marketing manager, Norlandia Przedszkola

Zatem, jak rozwijać markę wykorzystując efekt synergii?

W realizacji każdego powyższego punktu pomagają działania SEO & SEM & SoMe – i o tę współpracę głównie chodzi. Trzeba działać szeroko ale przy tym myśleć precyzyjnie o realizacji celów.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected] W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected] Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Czyli już od początku tworząc stronę internetową - myślmy całościowo o content marketingu oraz stosujmy przemyślany storytelling, gdyż chętnie odwiedzana strona internetowa jest systemowo wyżej pozycjonowana przez wyszukiwarki. Im większa zawartość treści merytorycznych dla odbiorcy – tym algorytmy lepiej oceniają naszą domenę . Oczywiście wszystkie zabiegi user friendly są zawsze pozytywnie odbierane, w tym linkowanie do podstron , posiadanie bloga czy też zakładkę Faq . Te wszystkie zabiegi to jednocześnie naturalne dbanie o SEO - wyniki organiczne , które mają duży udział w sprzedaży. Więcej na temat tych działań >>

Do tego dochodzi jeszcze nie rozdzielanie koncepcji myślenia o kampaniach płatnych . Reklama Google Ads , Facbook Ads , czy Tik tok Ads – patrz: im lepiej zoptymalizowana strona; im lepszy funpage ; im bardziej bieżący profil na Tik toku - tym chętniej uczęszczane, śledzone czy czytane konto – a zatem, finalnie - tym niższy koszt reklamy, a zasięg większy, ponieważ wspierany ruchem organicznym.

Podobnie jest z prowadzeniem konta w dowolnych social mediach - odpowiednie hasztagi, śledzenie trendów, komentowanie, linkowanie, oznaczanie partnerów; dziękowanie za opinie, należenie do grup tematycznych lub tworzenie społeczności w sieci – to wszystko przyczynia się do bycia ujętym w algorytmach Google – wpływa na pozycjonowanie oraz buduje lepszą wizualność, świadomość marki oraz zaufanie przez systematyczność.

Jeśli stosujemy te kroki regularnie, a nasze działania są przemyślane – tworzymy swoją markę – budując krok po kroku jej pozycję w akordach wyszukiwarek.

W ten sam sposób nie powinniśmy rozdzielać działań online i offline – na wyniki warto patrzeć indywidualnie, myśląc nie jako o dotarciu do grupy docelowej, lecz w całości – w holistycznym podejściu, możemy dostrzec więcej wartości i korzyści.

Poznaj program konferencji online “Social Media Best Practices” >>

Podsumowując, co zyskujemy dzięki synergii?

  • optymalizację kosztów;
  • rozwijamy system standardów i jakości naszej pracy;
  • osiągamy wyższe zasięgi;
  • docieramy do szerszego grona odbiorców;
  • i zwiększamy wiarygodność naszej marki oraz jej rozpoznawalność.

Zrozumienie, w jakim celu coś robimy, może przynieść nam wyłącznie korzyści. Marketing jest częścią branży, którą reklamuje, zatem efekt synergii jest tu całkowicie uzasadniony.

Autor: Róża Szyperek, Marketing manager, Norlandia Przedszkola

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.