Ochrona marki i nowych produktów

Ochrona marki i nowych produktów

28 czerwca 2018 / Warszawa, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44

Ochrona marki i nowych produktów
 / 28 czerwca 2018 / Warszawa

Cel

Zapraszamy na warsztaty poświęcone aspektom prawnym wprowadzania nowych produktów i marek na rynek. Postaramy się w przystępny sposób i w oparciu o doświadczenia innych uczestników rynku odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania.

Jak dokonywać wyboru nowego znaku (słownego, graficznego, przestrzennego) oraz jak go chronić? Jaką domenę internetową wybrać, aby nie naruszać cudzych praw? Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa, aby nie stracić biznesowych szans?

Praktyka pokazuje, że decyzje o wprowadzaniu nowych produktów i marek o oznaczeniu odróżniającym podejmowane są często w sposób spontaniczny, a przedsiębiorcy nie posiadają przyjętych procedur działania oraz wdrożonej strategii ich ochrony. Może to powodować trudności już na etapie pierwszego wprowadzenia towarów na rynek, a także uzyskiwania ochrony, oraz na późniejszym etapie używania oznaczenia, a w konsekwencji prowadzić nawet do utraty cennego znaku lub domeny. Podczas warsztatów przedstawimy skuteczne metody działania na każdym etapie budowania i ochrony marki. Ilustracją zagadnienia będą liczne przykłady z praktyki i orzecznictwa polskiego oraz unijnego. Zaprezentujemy również nowe przepisy z zakresu ochrony znaków towarowych i tajemnicy przedsiębiorstwa wprowadzone w Polsce i UE.

W programie m.in:

  • jak skutecznie przenieść prawa do utworów - pułapki prawne
  • znaki towarowe - strategia ochrony, czyli jak zbudować silną pozycję na rynku, wykorzystując możliwości prawne
  • czy rejestracja znaku towarowego to najlepsze rozwiązanie
  • jak działa system nazw domen internetowych (DNS)
  • cybersquatting, typosquatting, spekulacja domenami internetowymi
  • tajemnica przedsiębiorstwa - jak chronić swoje plany biznesowe przed innymi

Kto powinien wziąć udział:

  • Prezesi, Członkowie Zarządu
  • Prawnicy wewnętrzni i zewnętrzni
  • Dyrektorzy działu prawnego
  • Radcy Prawni
  • Dyrektorzy ds. Własności Intelektualnej
  • Rzecznicy patentowi
  • Dyrektorzy działu marketingu
  • Marketing i Brand Managerowie

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Renata Grzeszczak
Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

Miejsce

Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44


Warszawa

Patron Merytoryczny

  • Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna

    Kancelaria została stworzona na bazie kilkunastoletniego doświadczenia jej wspólników w wybranych obszarach doradztwa prawnego, w których na co dzień zespół Kancelarii pomaga klientom. Kluczowe praktyki kancelarii skupiają się wokół własności intelektualnej, prawa ochrony danych osobowych, i nowych technologiach. Prawnicy kancelarii pomagają klientom zabezpieczyć ich prawa zarówno na etapie tworzenia własności intelektualnej (w tym w relacji pracodawca – pracownik, zleceniodawca – wykonawca), jaki i w trakcie przekształceń i zmian korporacyjnych np. przy zbyciu części lub całości przedsiębiorstwa. Oferujemy wsparcie w procesie ustalania, do kogo należą prawa własności intelektualnej, w procesie przenoszenia tych praw, a także w postępowaniach związanych z ochroną przed ich naruszeniem. Dodatkowo, na co dzień doradzamy klientom z sektora e-commerce w tworzeniu i prowadzeniu platform online będących sklepami internetowymi, aukcjami on-line, oraz serwisami mediów społecznościowych.