Ochrona marki i nowych produktów

Ochrona marki i nowych produktów

28 czerwca 2018 / Warszawa, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44

1795 zł netto od 19 maja do 28 czerwca

Ochrona marki i nowych produktów
 / 28 czerwca 2018 / Warszawa  / 1795 zł netto Zarejestruj się

Cel

Zapraszamy na warsztaty poświęcone aspektom prawnym wprowadzania nowych produktów i marek na rynek. Postaramy się w przystępny sposób i w oparciu o doświadczenia innych uczestników rynku odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania.

Jak dokonywać wyboru nowego znaku (słownego, graficznego, przestrzennego) oraz jak go chronić? Jaką domenę internetową wybrać, aby nie naruszać cudzych praw? Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa, aby nie stracić biznesowych szans?

Praktyka pokazuje, że decyzje o wprowadzaniu nowych produktów i marek o oznaczeniu odróżniającym podejmowane są często w sposób spontaniczny, a przedsiębiorcy nie posiadają przyjętych procedur działania oraz wdrożonej strategii ich ochrony. Może to powodować trudności już na etapie pierwszego wprowadzenia towarów na rynek, a także uzyskiwania ochrony, oraz na późniejszym etapie używania oznaczenia, a w konsekwencji prowadzić nawet do utraty cennego znaku lub domeny. Podczas warsztatów przedstawimy skuteczne metody działania na każdym etapie budowania i ochrony marki. Ilustracją zagadnienia będą liczne przykłady z praktyki i orzecznictwa polskiego oraz unijnego. Zaprezentujemy również nowe przepisy z zakresu ochrony znaków towarowych i tajemnicy przedsiębiorstwa wprowadzone w Polsce i UE.

W programie m.in:

  • jak skutecznie przenieść prawa do utworów - pułapki prawne
  • znaki towarowe - strategia ochrony, czyli jak zbudować silną pozycję na rynku, wykorzystując możliwości prawne
  • czy rejestracja znaku towarowego to najlepsze rozwiązanie
  • jak działa system nazw domen internetowych (DNS)
  • cybersquatting, typosquatting, spekulacja domenami internetowymi
  • tajemnica przedsiębiorstwa - jak chronić swoje plany biznesowe przed innymi

Kto powinien wziąć udział:

  • Prezesi, Członkowie Zarządu
  • Prawnicy wewnętrzni i zewnętrzni
  • Dyrektorzy działu prawnego
  • Radcy Prawni
  • Dyrektorzy ds. Własności Intelektualnej
  • Rzecznicy patentowi
  • Dyrektorzy działu marketingu
  • Marketing i Brand Managerowie

Program

Czwartek, 28 czerwca

09:00

Rejestracja, poranna kawa

Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
09:30

Ochrona praw autorskich w działalności kreatywnej – jak wygląda praktyka

  • Przygotowanie nowych produktów i marek - które elementy stanowią chronione utwory
  • Z czego biorą się kłopoty, czyli o braku zabezpieczenia praw od twórców utworów
  • Sięganie po utwory z Internetu - czy wolno i na jakich zasadach
  • Jak skutecznie przenieść prawa do utworów - pułapki prawne
  • Kiedy naruszamy prawo autorskie
  • Anna Kobylańska, Adwokat w Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna sp.j.
Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
11:00

Przerwa na kawę

Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
11:15

Znaki towarowe – strategia ochrony, czyli jak zbudować silną pozycję na rynku, wykorzystując możliwości prawne

  • Jak podejmować decyzje o wyborze nowego znaku towarowego
  • Czy rejestracja znaku towarowego to najlepsze rozwiązanie
  • W jakim zakresie sposób używania znaku przez uprawnionego odgrywa rolę w budowaniu marki
  • Kiedy i jak podejmować skuteczne działania przeciw naruszeniom znaku przez osoby trzecie
  • dr Monika Żuraw, Radca prawny w Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna Sp. j.
Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
12:45

Lunch

Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
13:45

Domeny internetowe a nowe produkty i marki

  • Jak działa system nazw domen internetowych (DNS)?
  • Nabywanie praw do nowej nazwy domeny - czy rzeczywiście można kupić "prawo do domeny"
  • Cybersquatting, typosquatting, spekulacja domenami internetowymi
  • Skuteczne metody chronienia marek przed działaniami naruszycieli w domenach internetowych

  • Anna Kobylańska, Adwokat w Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna sp.j.
Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
15:15

Tajemnica przedsiębiorstwa – jak chronić swoje plany biznesowe przed innymi

  • Czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak jest chroniona?
  • Jakie narzędzia prawne przysługują przedsiębiorcom w przypadku wykorzystania ich tajemnicy przez konkurentów?
  • Omówienie najciekawszych przypadków praktycznych

  • Marcin Lewoszewski , Radca prawny w Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna sp.j.
  • dr Monika Żuraw, Radca prawny w Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna Sp. j.
Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
16:15

Zakończenie warsztatów, wręczenie certyfikatów

Warszawa, None, Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44

Prelegenci

  • Anna Kobylańska

    Anna Kobylańska

    Adwokat wKobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna sp.j.
  • Marcin Lewoszewski

    Marcin Lewoszewski

    Radca prawny w Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna sp.j.
  • Monika Żuraw

    Monika Żuraw

    Radca prawny w Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna sp.j.

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Renata Grzeszczak
Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

Miejsce

Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44


Warszawa

1795 zł netto od 19 maja do 28 czerwca

Zarejestruj się

Patron Merytoryczny

  • Kobylańska & Lewoszewski Kancelaria Prawna

    Kancelaria została stworzona na bazie kilkunastoletniego doświadczenia jej wspólników w wybranych obszarach doradztwa prawnego, w których na co dzień zespół Kancelarii pomaga klientom. Kluczowe praktyki kancelarii skupiają się wokół własności intelektualnej, prawa ochrony danych osobowych, i nowych technologiach. Prawnicy kancelarii pomagają klientom zabezpieczyć ich prawa zarówno na etapie tworzenia własności intelektualnej (w tym w relacji pracodawca – pracownik, zleceniodawca – wykonawca), jaki i w trakcie przekształceń i zmian korporacyjnych np. przy zbyciu części lub całości przedsiębiorstwa. Oferujemy wsparcie w procesie ustalania, do kogo należą prawa własności intelektualnej, w procesie przenoszenia tych praw, a także w postępowaniach związanych z ochroną przed ich naruszeniem. Dodatkowo, na co dzień doradzamy klientom z sektora e-commerce w tworzeniu i prowadzeniu platform online będących sklepami internetowymi, aukcjami on-line, oraz serwisami mediów społecznościowych.