Organizacja konkursów i loterii – aspekty prawne i podatkowe

Organizacja konkursów i loterii – aspekty prawne i podatkowe

14 grudnia 2018 / Warszawa

1395 zł netto od 24 listopada do 14 grudnia

Organizacja konkursów i loterii – aspekty prawne i podatkowe
 / 14 grudnia 2018 / Warszawa  / 1395 zł netto Zarejestruj się

Cel

Organizowanie konkursów i loterii jest wśród przedsiębiorców bardzo popularnym sposobem na reklamę swoich produktów i usług, a przede wszystkim wsparciem działań sprzedażowych, zdobyciem klientów oraz promocją dla firmy.
Akcje promocyjne to popularny sposób wspierania działań sprzedażowych – skuteczny pod warunkiem, że jest przygotowany i zrealizowany zgodnie z wymogami prawa. W innym przypadku, może narazić firmy, korzystające z tego rozwiązania na wysokie kary pieniężne i kłopoty związane z nadszarpnięciem reputacji. Udział w warsztatach to gwarancja zdobycia niezbędnej wiedzy gotowej do wykorzystania w praktyce codziennej pracy.

DO UCZESTNICTWA W WARSZTATACH ZAPRASZAMY:
Przedstawicieli branży:
FMCG/Retail (także sieci handlowe), telekomunikacyjnej, finansowej (banki i ubezpieczenia), turystycznej, wydawniczej oraz kancelarie prawne
Na stanowiskach:
Dyrektor Marketingu, Prawnik, Brand Manager, Dyrektor ds. Trade Marketingu, Specjalista ds. Marketingu i e–marketingu.

Każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział w warsztatach.

Program

Piątek, 14 grudnia

09:00

Rejestracja, poranna kawa

Warszawa, None, None
09:20

Ramowy plan godzinowy:

09.00- 9.30 Rejestracja uczestników

09.30 - 11.00 Warsztaty

11.00 - 11.15 Przerwa na kawę

11.15 - 13.00 Warsztaty

13.00 - 14.00 Lunch

14.00 - 16.00 Warsztaty

16.00 Zakończenie warsztatów

Warszawa, None, None

ORGANIZACJA KONKURSÓW I LOTERII – ASPEKTY PRAWNE I PODATKOWE

09:30

Blok I

  • Ogólne informacje dotyczące obowiązującego ustawodawstwa w zakresie konkursów i loterii
  • Historia najważniejszych zmian legislacyjnych w zakresie regulacji gier hazardowych
  • Zakres przedmiotowy ustawy: definicja gier hazardowych, w tym na tle orzecznictwa, rodzaje gier hazardowych
  • Zasady organizacji poszczególnych rodzajów gier hazardowych – koncesje, zezwolenia, zgłoszenia. Wymogi i sposób ubiegania się o koncesje i zezwolenia, ścieżka odwoławcza, opłaty
  • Prowadzenie działalności w zakresie gier hazardowych przez internet – ogólne warunki i „regulamin odpowiedzialnej gry”
  • Ograniczenia w prowadzeniu działalności w zakresie gier hazardowych: zakaz powierzania wykonywania czynności w zakresie gier hazardowych, zakaz reklamy i promocji (wyłączenia i wyjątki – zakłady wzajemne).
  • Obowiązki w zakresie sprawozdawczości


Blok II – Konkursy

  • Organizacja konkursów w Internecie. Regulaminy portali społecznościowych a organizacji konkursów
  • Konkurs jako przyrzeczenie publiczne
  • Regulamin konkursu a prawo
  • Praca konkursowa a prawo autorskie
  • RODO przy organizacji konkursu
  • Konkurs – aspekty podatkowe


Blok III – Loterie

  • Loteria promocyjna jako gra hazardowa
  • Zasady organizacji loterii promocyjnych – jak uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie loterii?
  • Regulamin loterii promocyjnej
  • Prawidłowy przebieg i rozliczenie loterii
  • Rozliczenie podatku w ramach loterii promocyjnej
  • Tzw. loterie podatkowe
  • RODO w organizacji loterii promocyjnych


Blok IV

  • Podatek od gier hazardowych i podatek dochodowy, podatek od nagród w loteriach (w tym dla pracowników), warunki uzyskania zwolnienia z opodatkowania, kwestie podatku VAT
  • Dopłaty
  • Kary i restrykcje związane z prowadzeniem gier hazardowych i innych akcji promocyjnych (sankcje administracyjne, karne i karnoskarbowe)
  • Kwestie sporne w orzecznictwie (odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy, kary za naruszenie przepisów ustawy, pojęcie „średniej wartości wygranych” etc.)
  • Inne regulacje istotne w ramach działalności z zakresu gier hazardowych: ustawodawstwo o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, ochrona danych osobowych, UOKiK
Warszawa, None, None
16:00

Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

Warszawa, None, None

Prelegenci

  • Magdalena Golonka

    Magdalena Golonka

    Radca prawny w kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

    Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Ukończyła Columbus School of Law The Catholic University of America - Szkołę Międzynarodowego Prawa Gospodarczego i Handlowego. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych, a także w działach prawnych spółek kapitałowych. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, w tym także e-commerce. Dla klientów świadczy usługi doradztwa, w szczególności w zakresie obsługi korporacyjnej, bierze udział w przeprowadzaniu i koordynowaniu procesów due diligence międzynarodowych podmiotów. Uczestniczy w projektach związanych z organizacją konferencji, ochroną danych osobowych i własnością intelektualną. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców związanych z E-Commerce oraz w prowadzeniu postępowań sądowych dotyczących problematyki prawa gospodarczego. Prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców.

  • Agata Kowalska

    Agata Kowalska

    Radca Prawny, Partner Zarządzający w kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

    Specjalizuje się w transakcjach fuzji i przejęć, obsłudze prawnej inwestycji VC/PE oraz w prawie spółek. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie związanym z ochroną praw własności intelektualnej oraz prawie telekomunikacyjnym. Współpracuje z funduszami inwestycyjnymi oraz start-up’ami, głównie z branży nowych technologii, uczestniczy w przeprowadzaniu i koordynowaniu prawnych due diligence podmiotów oraz doradza przy wprowadzaniu spółek na New Connect. Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty dla przedsiębiorców, w szczególności z zakresu prawa Internetu, ochrony własności intelektualnej oraz umów inwestycyjnych. Publikuje artykuły eksperckie. Zasiada w kilku radach nadzorczych spółek, min. w holdingu tłumaczeniowym
    notowanym na Giełdzie – Summa Linguae S.A., czy w spółkach z branży nowych technologii Simply User Sp. z o.o. (usługi UX) czy Salesmanago (usługi marketing automation). Jest Przewodniczącą Rady Nadzorczej Lechii Gdańsk S.A. oraz Wiceprezesem Stowarzyszenia Piękne Anioły, które remontuje pokoje najuboższych dzieci w Polsce.

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Aldona Mlonek
Aldona Mlonek

Project Manager

Miejsce

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


Warszawa

1395 zł netto od 24 listopada do 14 grudnia

Zarejestruj się