Odpowiedzialna komunikacja w sytuacji kryzysowej

Choć pojęcie kryzysu w kontekście przedsiębiorstwa może mieć bardzo różne oblicza, przyczyny i konsekwencje, to przez ostatnie miesiące najczęściej na myśl przychodzi nam temat pandemii.

To właśnie pandemiczny kryzys na całym świecie bardzo gwałtownie zmienił funkcjonowanie wielu branż, dla jednych cały czas oznacza znaczne ograniczenie działalności lub konieczność zamknięcia biznesu, dla innych to trampolina do dużego sukcesu. 

Ewa Wilmanowicz, mówca, konsultant, ekspert ds. reputacji
Ewa Wilmanowicz, mówca, konsultant, ekspert ds. reputacji

Poznaj program "II Kongresu Komunikacji Kryzysowej", 8 grudnia 2020, Online >>

Choć pandemia jako źródło kryzysu to czynnik całkowicie niezależny od organizacji, sposób w jaki zareagują na zmiany w otoczeniu poszczególne przedsiębiorstwa jest już przynajmniej po części zależne od decydentów. To właśnie 2 podstawowe źródła kryzysu, które wymagają odrębnych strategii komunikowania się z otoczeniem. Czym innym jest bowiem kryzysowa sytuacja w firmie spowodowana pandemią, a czym innym np. wybuch ogniska zachorowań spowodowany niestosowaniem się do zaleceń sanitarnych albo nagłe zwolnienia dyscyplinarne z pogwałceniem praw pracowników, w imię szybkiej redukcji kosztów. 

W dobie tak dużego dostępu do informacji i obecnych w naszym życiu  social mediów, liczy się nie tylko to, co się rzeczywiście wydarzyło, ale także to, jaka informacja dotrze do najważniejszych interesariuszy firmy i jakie w związku z tym podejmą oni decyzje, mające wpływ na przedsiębiorstwo. W chwili, gdy dochodzi do nieprzewidzianej sytuacji kryzysowej, niezwykle trudno jest racjonalnie podejmować decyzje dotyczące tego co, komu i w jaki sposób komunikować, dlatego strategię komunikacji można przygotować z wyprzedzeniem, podobnie jak plan ochrony obiektu albo stosowne zapisy w umowach na wypadek rozwiązania współpracy. 

Punktem wyjścia do tworzenia skutecznej komunikacji w przypadku kryzysu jest precyzyjne określenie interesariuszy i określenie podstawowych zobowiązań przedsiębiorstwa względem poszczególnych grup. W tym kontekście najważniejszym celem odpowiedniego zarządzania kryzysem jest zapobieganie utracie zaufania poszczególnych interesariuszy do firmy lub marki, czy też ewentualne odbudowanie zaufania. 

Autor: Ewa Wilmanowicz, mówca, konsultant, ekspert ds. reputacji

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.