Przedsiębiorcy jako konsumenci - nowe uprawnienia przedsiębiorców

Przedsiębiorcy jako konsumenci - nowe uprawnienia przedsiębiorców

9 lutego 2021 / Online

199 zł netto do 9 lutego (cena udziału online)

Cel

Przedsiębiorca traktowany jak konsument? Od 1 stycznia 2021 r. obowiązywać będą nowe zasady ochrony praw przedsiębiorców działających jako jednoosobowe działalności gospodarcze. Przy dokonywaniu zakupów otrzymają oni niektóre uprawnienia konsumentów, nawet gdy czynności te związane są z ich działalnością gospodarczą. Pod pewnym warunkiem - z treści umowy musi wynikać, że zakup nie ma charakteru zawodowego. To duża zmiana prawna, mająca wpływ na regulaminy stosowane przez sklepy, ale także procesy biznesowe i organizację sprzedaży. W trakcie webinaru, pod okiem doświadczonych ekspertów, Anny Kobylańskiej z kancelarii prawnej Kobylańska Lewoszewski Mednis we współpracy ze specjalistą od organizacji procesów, Piotrem Powązką, omówią zmiany pod kątem prawnym oraz procesowym.

Podczas webinaru:

  • Szczegółowo omówimy uprawnienia konsumenckie dla przedsiębiorców: rękojmia, ochrona przed klauzulami niedozwolonymi, odstąpienie od umowy
  •  Przedsiębiorcy jako konsumenci - bliżej przyjrzymy się nowej kategorii w polskim prawie
  • Powiemy czego będą dotyczyć zmiany, czy biznes ma się czego obawiać, czy i jak zmieniać umowy w relacjach B2B.
  • Przedstawimy wpływ zmian prawnych na sposób prowadzenia sklepu

Program

Wtorek, 9 lutego

10:00

Nowe prawa przedsiębiorców. Rozciągnięcie ochrony konsumenckiej na jednoosobowe działalności gospodarcze

  • Anna Kobylańska, Adwokat, Wspólnik,, Kancelaria prawna Kobylańska Lewoszewski Mednis sp. j.
  • Piotr Powązka, Prezes, Eratrust
  • Nowa grupa klientów sklepów – cel i termin wprowadzenia zmian
  • Sposób ustalania, czy zakup ma charakter zawodowy dla nowej grupy klientów
  • Uprawnienia konsumenckie dla przedsiębiorców: rękojmia, ochrona przed klauzulami niedozwolonymi, odstąpienie od umowy
  • Wpływ zmian prawnych na sposób prowadzenia sklepu – zagadnienia operacyjne


Przedsiębiorcy jako konsumenci

  • Nowa kategoria podmiotów w polskim prawie
  • Czego dotyczą zmiany?
  •  Czy – i jak zmieniać – umowy w relacjach B2B?
Online, ,
12:00

Sesja pytań i odpowiedzi

  • Anna Kobylańska, Adwokat, Wspólnik,, Kancelaria prawna Kobylańska Lewoszewski Mednis sp. j.
  • Piotr Powązka, Prezes, Eratrust
Online, ,

Prelegenci

  • Anna Kobylańska

    Anna Kobylańska

    Adwokat, Wspólnik, Kancelaria prawna Kobylańska Lewoszewski Mednis sp. j.
    Specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie ochrony danych osobowych, w tym w zagadnieniach prawnych związanych z przepisami unijnego Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Posiada też wieloletnie doświadczenie w doradztwie w zakresie prawa nowych technologii, e-commerce oraz ochrony własności intelektualnej. Autorka publikacji z zakresu prawa ochrony danych osobowych i ochrony przed naruszeniem prawa do znaków towarowych w Internecie. Wykładowca w Centrum Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza. Sześciokrotnie wyróżniana przez ranking Chambers and Partners: Europe, w kolejnych latach 2012 - 2017, w kategorii Telekomunikacja, Media, Nowe Technologie – Dane Osobowe.
  • Piotr Powązka

    Piotr Powązka

    Prezes Eratrust
    Założyciel firmy Eratrust, specjalizującej się w modelowaniu i usprawnianiu procesów, wspieraniu przedsiębiorców w ich automatyzacji oraz zarządzaniu umowami. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami w sektorach finansowym i technologicznym. Pracował m.in. dla Xerox, w którym odpowiedzialny był za optymalizację procesów zarządzania umowami oraz ich tworzenia na poziomie lokalnym i globalnym wraz z analizą ryzyka komercyjnego i finansowego. Wcześniej odpowiadał za zarządzanie kontraktami i procesami oraz analizę biznesową w the Royal Bank of Scotland (dawne ABN Amro). Zarządzał wszystkimi aspektami funkcji usług i katalogów KPI, przygotowywania umów wewnątrzgrupowych oraz podejścia do kwestii prawnych i podatkowych (ceny transferowe) dla rozwijającego się globalnego centrum kompetencyjnego grupy RBS. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Członek International Association of Privacy Professionals (IAPP) oraz członek rady World Commerce & Contracting Association dla Europy Centralnej I Wschodniej, od wielu lat promującego międzynarodowe standardy i najlepsze praktyki umowne i handlowe. Piotr angażuje się w budowanie zrównoważonej wartości biznesowej, propaguje nowe standardy w umowach oraz kulturę ery zaufania i współpracy. Jego publikacje obejmują m.in. tematy cen transferowych, kryptowalut, smart contracts, ochronę danych osobowych czy zarządzanie umowami.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Renata Grzeszczak
Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

Współpraca

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

199 zł netto do 9 lutego

Zarejestruj się