Przełomowe technologie 2022 z punktu widzenia biznesu i prawa

Przełomowe technologie 2022 z punktu widzenia biznesu i prawa

17 listopada 2022 / Warszawa

1795 zł netto do 7 października

2295 zł netto do 17 listopada

Cel

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w unikatowej konferencji: Przełomowe technologie 2022 z punktu widzenia biznesu i prawa, która odbędzie się w formule stacjonarnej w Warszawie.

W programie istotne biznesowo kwestie, które pozwalają budować nowoczesne, bezpieczne i konkurencyjne organizacje, m.in.:

  • Hakerzy i haktywizm na froncie cyberwojny – czy to jest legalne?
  • Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w dawstwie danych?
  • W jaki sposób dezinformacja stała się manipulacją i czym różni się od fake newsów?
  • Czy komputery kwantowe to fantazja czy narzędzie do podejmowania decyzji biznesowych?
  • Jak wyglądają relacje software house – zamawiający – jak modelować i outsourcować umowy IT?
  • Dlaczego coraz więcej firm przenosi się do metawersum?
  • Czym jest NFT i skąd się wzięła jego popularność?
  • Jak uniknąć ryzyk prawnych i biznesowych w relacjach IT i cyberbezpieczeństwa?
  • Co dyktują najwięksi uczestnicy rynku reklamy i jakie są nowe wymogi prawne?
  • Regulatorzy vs. Google, Facebook, Amazon, IAB – jakie błędy zostały popełnione i jakie nałożono kary?
  • Czy no third party cookies oznacza koniec reklamy programatycznej i świata e-commerce, jaki znamy?

Na te i wiele innych pytań odpowiedzą znakomici eksperci świata nowych technologii umiejętnie łączący wiedzę technologiczną i prawniczą, a wśród nich praktycy z takich firm jak: Deloitte Legal, APLAW Artur Piechocki, IBM, Accenture, Data Lake, Info Ops, Hackerspace i Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.

Udział pozwoli poznać najnowsze trendy, wymienić się doświadczeniem, pogłębić wiedzę ekspercką i zyskać pomysły na rozwiązania warte zaimplementowania w każdej firmie.

Zapraszamy do zgłoszenia już dziś !

Program

Czwartek, 17 listopada

08:25 08:55

Rejestracja Uczestników, poranna kawa

  • 30 min.
Warszawa, ,
08:55 09:00

Przywitanie Uczestników

  • 5 min.
Warszawa, ,
09:00 09:35

Sztuczna inteligencja w bankowości

  • Kamila Mróz, Senior Managing Associate, Deloitte Legal
  • Definicja i zastosowanie sztucznej inteligencji
  • Historia legislacji
  • Projekt rozporządzenia w sprawie sztucznej inteligencji
  • Stanowisko EBF
  • Stanowisko KNF
  • Raport ZBP
  • 35 min.
Warszawa, ,
09:35 10:10

Dawstwo danych jako sposób na uwolnienie potencjału danych medycznych

  • Ligia Kornowska - Najbuk, Dyrektor zarządzająca, Polska Federacja Szpitali oraz Data Lake

CASE STUDY

  • Dlaczego dostęp do danych medycznych jest potrzebny?
  • Jak obecnie pozyskujemy dane medyczne do celów B+R?
  • Czym jest „altruizm danych”?
  • Czy pacjent powinien być wynagradzany za dzielenie się danymi medycznymi?
  • 35 min.
Warszawa, ,
10:10 10:45

Dezinformacja - perspektywa operacyjna

  • Kamil Basaj, CEO, Info Ops Poland Foundation
  • Dezinformacja jako narzędzie operacji wpływu
  • Dezinformacja a kontrola procesu decyzyjnego
  • Środki aktywne jako element operacji dezinformacyjnych 
  • 35 min.
Warszawa, ,
10:45 11:05

Przerwa na kawę i networking

  • 20 min.
Warszawa, ,
11:05 11:55

Panel dyskusyjny - Największe zaskoczenia i fenomeny w nowych technologiach ostatniego roku

  • Moderator: dr inż. Andrzej Dulka, MBA, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT)
  • Andrzej Czechowski, Head of BI & Digital, Samsung
  • Prof. dr hab Dominik Ślęzak, Założyciel i Prezes QED Software. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji
  • Dorota Zaremba, dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw w SAP Polska
  • 50 min.
Warszawa, ,
11:55 12:30

Ruch hakerski na świecie i w Polsce - jego wartości i ewolucja

  • Michał "czesiek" Czyżewski, Aktywista praw cyfrowych, specjalista bezpieczeństwa cyfrowego dziennikarzy, Współzałożyciel Warszawskiego Hackerspace-u
  • Haker a przestępca
  • Historia ruchu hakerskiego
  • Czym są hakerspejsy?
  • Hakerzy a aktywizm
  • Kierunek rozwoju i przyszłość (transhumanizm, solarpunk)


  • 35 min.
Warszawa, ,
12:30 13:05

Zmiany na rynku reklamy internetowej

  • Artur Piechocki, Radca prawny, założyciel kancelarii APLAW, prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT
  • Wpływ profilowania na podejmowane przez nas decyzje zakupowe
  • Reklama internetowa – tradycja vs real time bidding
  • Role uczestników programmatic: demand i supply site, pozycja pośredników. Identyfikacja administratorów i procesorów, wspólne przetwarzanie danych
  • Identyfikatory internetowe
  • No third party cookies world, decyzja w sprawie IAB Europe i inne problem świata reklamy
  • Plany największych pośredników reklamowych


Podczas wystąpienia Artura Piechockiego będziemy weryfikować, kto i w jaki sposób śledzi nasze preferencje w Internecie, na co jesteśmy narażeni podczas przypisywania nas do stereotypów (profili). Świat reklamy może z kolei zainteresować się tym, na co będzie wkrótce narażony w reklamie internetowej, jak dotkliwe będą to zmiany i w końcu jak można do nich się przygotować już teraz, aby wyprzedzić konkurencję.

  • 35 min.
Warszawa, ,
13:05 14:00

Przerwa na lunch

  • 55 min.
Warszawa, ,
14:00 14:35

Komputery kwantowe, czy kubity zrewolucjonizują świat IT

  • Piotr Biskupski, IBM Client Engineering, IBM Security

Przez dziesięciolecia obliczenia kwantowe były postrzegane jako technologia o charakterze futurystycznym: mogłyby zmienić wszystko, gdyby tylko przeszły od fantazji do praktyki. Nawet w ostatnich latach, pomimo miliardów dolarów zainwestowanych w badania i obszernych relacji w mediach, dziedzina ta jest czasami odrzucana przez osoby podejmujące decyzje biznesowe jako zbyt tajemnicza, odległa i oderwana od rzeczywistości, będąca celem naukowców i teoretyków. Wkraczając w Dekadę Kwantową - dekadę, w której przedsiębiorstwa zaczną dostrzegać wartość biznesową wynikającą z obliczeń kwantowych - ta perspektywa szybko staje się anachronizmem. Czy 2022 rok stanie się przełomowy, czy technologie kwantowe zmienią postrzeganie nowoczesnego centrum przetwarzania danych. Postarajmy się wspólnie odpowiedzieć na te pytania i sprawdzić jak blisko znajdujemy się w naszym wyścigu technologicznym.

  • 35 min.
Warszawa, ,
14:35 15:10

Czy cyberbezpieczeństwo jest potrzebne w produktach software house

  • Tomasz Wodziński, Security Manager, Accenture

Zakup oprogramowania pisanego na zamówienie wraz z jego wdrożeniem jest nieodłącznie zwiane z ryzykiem postawienia na działającego nieprofesjonalnie dostawcę. Zamawiający, który decyduje się korzystać z usług softwarehouse przyjmuje, że:

  • dostawca stosuje się do najlepszych praktyk,
  • analizuje ryzyka związane z praktyką,
  • posiada odpowiednie zasoby i doświadczenie zawodowe.

Zamawiający w dokumentach przetargowych lub zapytaniu o ofertę umieszczają zapisy o bezpiecznym produkcie i zakładają dekompozycje tej sentencji, na wszystko co jest potrzebne, aby spełnić wymagania przepisów w tym RODO. Określenie przedmiotu zamówienia szczególnie przy metodyce zwinnej jest trudne i pozostawia wiele kwestii, które są niedookreślone. Do takiego opisu trudno jest nawet wprawnemu ekspertowi z zakresu bezpieczeństwa dopisać wymagania inne, niż zalecenie spełnienia wymagań np. drugiego poziomu OWASP ASVS.

Ale czy to znaczy, że … :

  • Zamawiający w czasie zakupu zabezpieczył swoje interesy poprawnie?
  • Czy dział zakupu może sprawdzić jak wykonawca realizuje swoją praktykę i czy robi to zgodnie ze standardami światowymi?
  • Czy na pewno wykonawca analizuje ryzyko w zakresie wytwarzanych produktów,
  • Czy zamawiający jest bez żadnych narzędzi aby zminimalizować ryzyko wyboru firmy „partacza”?

Prowadzący, na podstawie kilku przykładów z życia zademonstruje konsekwencje dla stabilności biznesu kupującego oprogramowanie na zamówienie lub składane z gotowych komponentów. W czasie wykładu omówiony zostanie OWASP SAMM w wersji 2.0 jako narzędzie oceny wykonawcy oprogramowania mogące pomóc prokurentowi lepiej wykonywać swoje obowiązki.

  • 35 min.
Warszawa, ,
15:10 15:20

Przerwa

  • 10 min.
Warszawa, ,
15:20 15:55

Migracja biznesu do chmury: projekt IT czy projekt prawny?

  • Bartłomiej Ofierski, Radca prawny, Grupa KRUK
  • Paweł Bury, Head of Cloud Area, KRUK S.A.
  • Rola chmury obliczeniowej w rzeczywistości pandemicznej i postpandemicznej
  • Wdrożenie chmury jako kilka kliknięć? Krótka charakterystyka, podstawowe zagadnienia prawne
  • Best practice dobrego wdrożenia chmury, czy lekcja wyciągana z wymogów na rynku finansowym
  • Dlaczego projekt chmurowy może (ale nie musi) być projektem prawnym
  • Projekt chmurowy a interdyscyplinarność zespołu wdrożeniowego
  • 35 min.
Warszawa, ,
15:55 16:35

Panel dyskusyjny – Hop i bęc w nowych technologiach – aspekty prawne i biznesowe

  • Moderator: Marcel Zatoński, dziennikarz, Puls Biznesu
  • Maciej Buś, Customer Fixe / Klientomania
  • Artur Piechocki, Radca prawny, założyciel kancelarii APLAW, prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT
  • 40 min.
Warszawa, ,
16:35 17:10

Blockchain i kryptowaluty – najnowsze trendy dotyczące NFT i metawersum

  • Katarzyna Gorzkowska, Prawnik, Kancelaria APLAW
  • Wirtualizacja życia społecznego
  • Dlaczego coraz więcej firm przenosi się do metawersum
  • Czym jest NFT i skąd się wzięła jego popularność
  • 35 min.
Warszawa, ,
17:10

Zakończenie konferencji

Warszawa, ,

Prelegenci

  • Michał "czesiek" Czyżewski

    Michał "czesiek" Czyżewski

    Aktywista praw cyfrowych, specjalista bezpieczeństwa cyfrowego dziennikarzy Współzałożyciel Warszawskiego Hackerspace-u
  • Kamil Basaj

    Kamil Basaj

    CEO Info Ops Poland Foundation
  • Katarzyna Gorzkowska

    Katarzyna Gorzkowska

    Prawnik Kancelaria APLAW
  • Ligia Kornowska - Najbuk

    Ligia Kornowska - Najbuk

    Dyrektor zarządzająca Polska Federacja Szpitali oraz Data Lake
  • Kamila Mróz

    Kamila Mróz

    Senior Managing Associate Deloitte Legal
  • Artur Piechocki

    Artur Piechocki

    Radca prawny, założyciel kancelarii APLAW, prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT
  • Tomasz Wodziński

    Tomasz Wodziński

    Security Manager Accenture
  • Piotr Biskupski

    Piotr Biskupski

    IBM Client Engineering IBM Security
  • Paweł Bury

    Paweł Bury

    Head of Cloud Area, KRUK S.A.
  • Maciej Buś

    Maciej Buś

    Customer Fixe / Klientomania
  • Andrzej Czechowski

    Andrzej Czechowski

    Head of BI & Digital, Samsung
  • Andrzej Dulka, MBA

    dr inż. Andrzej Dulka, MBA

    Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT)
  • Bartłomiej Ofierski

    Bartłomiej Ofierski

    Radca prawny, Grupa KRUK
  • Dominik Ślęzak

    Prof. dr hab Dominik Ślęzak

    Założyciel i Prezes QED Software. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji
  • Dorota Zaremba

    Dorota Zaremba

    dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw w SAP Polska
  • Marcel Zatoński

    Marcel Zatoński

    dziennikarz, Puls Biznesu

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Miejsce

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Magdalena Marczak
Magdalena Marczak

Project Manager

Współpraca

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


Warszawa

1795 zł netto do 7 października

Zarejestruj się

Partner Merytoryczny

Patron Honorowy