Jak pandemia wpłynęła na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną firm?

Jedną z najważniejszych kwalifikacji pożądanych w dzisiejszym zmieniającym się świecie są umiejętności komunikacyjne. Stacjonarnie, zdalnie, hybrydowo, w sytuacji konfliktu czy kryzysu - skuteczna komunikacja jest kluczowym filarem funkcjonowania przedsiębiorstwa. O komentarz na temat zmian w komunikacji korporacyjnej wywołanych pandemią COVID-19 poprosiliśmy dr Maksymiliana Pawłowskiego, Corporate Communications Manager w Leroy Merlin Polska.

Komentarz eksperta
3 rzeczy, których nauczyła nas pandemia w temacie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
Maksymilian Pawłowski
Corporate Communications Manager Leroy Merlin Polska
3 rzeczy, których nauczyła nas pandemia w temacie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej

Przyjście globalnej pandemii COVID-19 można postrzegać w kategorii "czarnego łabędzia", który zmienił obszar zarówno komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej. Zdecydowanie wzrosła rola komunikacji wewnętrznej w organizacjach, ponieważ w warunkach niepewności i zmiany, doinformowanie najważniejszych interesariuszy firmy, a więc pracowników jest kluczowe. Można powiedzieć, że sprawność tego obszaru, stała się nowym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Dla działów komunikacji wewnętrznej znowu to czas testu procedur, zarządzania wysoką zmiennością i eksploracji potencjału nowych-starych rozwiązań, które dotychczas były marginalizowane np. spotkań on-line czy rozwoju wewnętrznych społecznościowych portali korporacyjnych. To również czas wdrażania całkowicie nowych technologii współpracy, interakcji oraz podnoszenia kompetencji cyfrowych. Nie należy zapominać o obszarze relacji i komunikacji zewnętrznej, który również podlega ewolucji w kierunku wysokiej transparentności, budowania wspólnych inicjatyw rynkowych między organizacjami i radzenia sobie z wyzwaniami stawianymi przez np. sieci społecznościowe, fake newsy czy influencerów.

Sprawdź program konferencji online “Komunikacja wewnętrzna” >>

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.