online
Warsztaty
2 lutego 2023
2 lutego 2023
Rola HR w procesie transformacji
Rola HR w procesie transformacji
Jak skutecznie komunikować trudne zmiany w organizacji

450 zł netto do 2 lutego

Cel

Niewątpliwie przyszło nam funkcjonować w niełatwych czasach. Galopująca inflacja oraz następujące po sobie kryzysy i kolejne wyzwania, pośrednio i bezpośrednio determinują powodzenie naszych przedsiębiorstw na rynku. Żeby nadążyć za wszechobecnymi zmianami, musimy się do nich dostosować podejmując, niekiedy trudne, kroki wewnątrz firmy. 


W przypadku wszelkich zmian, transformacji czy restrukturyzacji w przedsiębiorstwie, kluczową rolę odgrywa odpowiednie przygotowanie oraz wdrożenie strategii komunikacyjnej przez działy HR. To w jaki sposób zaplanujemy oraz przeprowadzimy komunikację, będzie miało olbrzymie znaczenie dla naszych pracowników, dla nas jako pracodawców, naszych kontrahentów oraz partnerów biznesowych. Zapraszamy więc na praktyczne warsztaty „Rola HR w procesie transformacji. Jak skutecznie komunikować trudne zmiany organizacyjne”, które odbędą się 2 lutego 2023r w formule online


W efekcie warsztatów uczestnicy:

  • Poznają kluczowe wyzwania w procesie zmian (perspektywa pracownika i organizacji) oraz nabędą wiedzę w zakresie psychologicznych aspektów zmian organizacyjnych (na czym polega proces „przemiany” - co dzieje się z pracownikami w procesie zmian)
  • Zostaną przygotowani do analizy sytuacji wyjściowej oraz definiowania strategicznych celów komunikacji w procesie zmian organizacyjnych
  • Dowiedzą się jak właściwie dobierać narzędzia w planie komunikacji zmiany
  • Nabędą świadomość tego, na jakie aspekty należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu zmianą organizacyjną (jakie są kluczowe czynniki sukcesu w zmianie)
  • Rozwiną umiejętność komunikacji zmian z wykorzystaniem narracji intencjonalnej (emocje + fakty)


Dla kogo są te warsztaty?

Warsztaty adresujemy do pracowników działów HR, którym zależy na zdobyciu wartościowej wiedzy, praktycznych wskazówek oraz konkretnych umiejętności, pozwalających tworzyć oraz wdrażać efektywną strategię komunikacyjną w czasach kryzysu.

Program

Czwartek, 2 lutego

09:00 09:05

Rozpoczęcie warsztatów

  • Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 5 min.
online, ,
09:05 10:35

CZĘŚĆ 1. Zmiana w kontekście neurobiologicznym i psychologicznym

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Wprowadzenie. O co w zasadzie walczymy?
  • Czemu z założenia komunikowanie zmian jest trudne?
  • Co od strony psychologicznej dzieje się z pracownikami w procesie zmiany i jaki ma to wpływ na Planowanie strategii komunikacyjnej?
  • Komunikacja trudnych zmian – wyzwania po stronie organizacji
  • 90 min.
online, ,
10:35 10:50

Przerwa

  • 15 min.
online, ,
10:50 12:20

Część 2. Komunikowanie zmian – podejście strategiczne

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Analiza sytuacyjna jako punkt wyjścia w strategicznej komunikacji zmiany
  • Definiowanie celów strategii komunikacyjnej: co pracownicy mają myśleć / czuć / zrobić
  • Jaki mix narzędzi sprawdzi się najlepiej?
  • Wybrane elementy strategii komunikacyjnej w restrukturyzacji na przykładzie
  • 90 min.
online, ,
12:20 12:35

Przerwa

  • 15 min.
online, ,
12:35 14:30

Część 3. Komunikacja intencjonalna. Rola HR, CEO i menedżerów

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Komunikacja zmiany to nie tylko fakty, ale również emocje. Jak komunikować emocjonalny aspekt zmian?
  • Pracownicy oczekują, że zostaną potraktowani fair! Co to oznacza dla komunikacji w zmianie?
  • Jakie działania może podjąć HR, aby zminimalizować ryzyka i zmaksymalizować szanse w procesie komunikacji zmiany
  • Podsumowanie i zakończenie


  • 115 min.
online, ,
14:30 14:30

Zakończenie warsztatów

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
online, ,

Prelegenci

  • Monika Kantowicz-Gdańska

    Monika Kantowicz-Gdańska

    Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
    Ekspert w dziedzinie employer branding i komunikacji wewnętrznej - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Jest jedną z pionierek employer brandingu w Polsce. Projektowała i wdrażała jedne z pierwszych polskich strategii wizerunkowych pracodawcy, zarówno w obszarze komunikacji wewnętrznej (2003-2005), jak i zewnętrznej (dla Mars Polska, w latach 2005-2006). Zrealizowała liczne projekty doradcze i rozwojowe (m.in. badanie wizerunku pracodawcy, strategiczne doradztwo w obszarze komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji, 2007-2022). Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy skorzystało wiele organizacji biznesowych, publicznych i z sektora NGO. W zakresie planowania i realizacji strategii komunikacyjnych pracodawcy m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland, Alfa Laval oraz RSSC TÜV Reihnland Polska. Oprócz wspierania organizacji w obszarze komunikacji wizerunkowej zajmuje się szeroko rozumianym strategicznym HR – na poziomie organizacji, zespołu i indywidualnym. Bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia procesów HR, projektuje i realizuje programy rozwojowe (dla zarządów i grup menedżerskich, zespołów funkcjonalnych i projektowych), rozwija kompetencje liderskie kadry zarządzającej (top management, menedżerowie liniowi oraz osoby przygotowywane do ról liderskich). Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach. Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in. Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (w latach 2007-2009 członek zarządu oddziału śląskiego). Certyfikowany WIAL Action Learning Coach i praktyk Points of You Coaching Game.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Miejsce

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Magdalena Marczak
Magdalena Marczak

Project Manager

Współpraca

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


online

450 zł netto do 2 lutego

Zarejestruj się