Silver Economy - nowe trendy w obsłudze klientów 60+

Silver Economy - nowe trendy w obsłudze klientów 60+

Silver Economy - nowe trendy w obsłudze klientów 60+
 / 17 kwietnia 2015 / Warszawa

Cel

Seniorzy są obecnie najszybciej przyrastającą grupą wiekową w Polsce. Jak szacuje GUS już w tym roku liczba osób w wieku poprodukcyjnym sięgnie blisko 7,4 mln i będzie o 900 tys. większa niż pięć lat temu.

Za dwadzieścia lat więcej niż co czwarty Polak będzie miał ponad 60 lat. Dokładnie 27 proc., niemal 10 mln osób. Najbardziej spektakularny wzrost nastąpi w grupie wiekowej 70+ - z 3,8 mln do 6,3 mln osób. Blisko podwojeniu – do 2,6 mln wzrośnie liczba osób po 80. Tyle prognozy GUS.

To oznacza, że największe szanse na sukces odniosą firmy, które skoncentrują swój biznes, nastawią się na produkcję dóbr i usług pod potrzeby osób 60+

Wbrew stereotypom seniorzy, to najbardziej stabilna pod względem dochodów grupa klientów, z największymi oszczędnościami i zasobami majątkowymi. Ale to także grupa o specyficznych wymaganiach, ogromnych potrzebach, czyli ogromnym potencjale.

Dostrzegają to już zagraniczni inwestorzy, którzy wchodzą do naszego kraju z usługami skierowanymi do tej grupy klientów. Nie ma absolutnie żadnego powodu by Polskie firmy ustąpiły im miejsca.

Co ważne, problem starzenia się społeczeństwa, to problem całej Europy.

- Kryzys demograficzny w Europie może być szansą na stworzenie w Polsce nowego rodzaju biznesu związanego z usługami opiekuńczymi dla seniorów. Polska w nowej gałęzi gospodarki zwanej „silver economy“ może uzyskać przewagę konkurencyjną ze względu na atrakcyjność cenową przy wysokim poziomie kwalifkacji personelu medycznego i opiekuńczego – pisze Marzena Rudnicka, ekspert Centrum im. Adama Smitha, właścicielka firmy Rudnicka & Consulting i prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej w raporcie „ Gospodarka Senioralna. Nowy sektor gospodarki narodowej w Polsce”.

Pozyskanie seniorów z państw ościennych to tylko jedno z wyzwań. Jednak bogacenie się seniorów i skokowy wzrost ich liczby powoduje konieczność całkowitego przedefiniowania gospodarki. Za kilka lat zwyciężą Ci, którzy zrozumieją jak komunikować się z grupą 60+, wczują się w jej potrzeby i będą potrafili sprostać oczekiwaniom. I dotyczy to wszystkich dziedzin i branż.

Jak trafić do grona zwycięzców dowiesz się na konferencji Sliver Economy - nowe trendy w obsłudze klientów 60+

Do udziału w konferencji zapraszamy prezesów i osoby mające wpływ na podejmowanie decyzji w firmach:

Deweloperskich

Pośrednikach w obrocie nieruchomościami

Gminach i samorządach

Bankach

Towarzystwach ubezpieczeniowych

Funduszach inwestycyjnych

Pośrednikach finansowych

Pośrednikach kredytowych

Brokerach ubezpieczeniowych

Agencjach reklamowych i PR

Prywatnych klinikach medycznych

Firmach świadczących usługi opiekuńcze

Firmach farmaceutycznych

Wytwórcach suplementów diety

Producentach napojów i żywności

Serdecznie zapraszam

Beata Tomaszkiewicz

Project Manager-Dziennikarz

b.tomaszkiewicz@pb.pl

Szczegółowe informacje:

tel.: (22) 333 97 77

fax: (22) 333 97 78

e-mail: szkolenia@pb.pl


Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Miejsce

Hotel Sound Garden ul. Żwirki i Wigury 18


Warszawa

Partner

Partner Merytoryczny

Patron

Patron Medialny