3 główne potrzeby ludzi dorosłych w hybrydowym środowisku szkoleniowym

Digitalizacja procesu uczenia się pracowników ery VUCA to fakt. Aby móc zapewnić pracownikowi nieustanny rozwój i poszerzanie umiejętności, pracodawca jest zmuszony dzisiaj oferować coraz bardziej zróżnicowane i lepiej dopasowane do potrzeb pracowników narzędzia szkoleniowe. Według badań ADP Research Institute, 82 % pracowników jest pozytywnie nastawionych wobec wizji, w której będą mieli możliwości wykorzystania nowoczesnych zdobyczy technologii, aby poszerzyć zakres swojej wiedzy w dogodnym dla nich czasie i miejscu. Cyfrowe technologie to bez wątpienia przyszłość L&D i warto wziąć je pod uwagę, tworząc programy szkolenia i rozwoju pracowników.

W ostatnich latach coraz więcej projektów szkoleniowych opiera się na formule blended learning, gdzie dzięki elastycznemu użyciu różnych narzędzi proces uczenia się możemy dopasować do uczącego się, do organizacji, do sytuacji firmy, do specyfiki pracy i funkcjonowania (praca zmianowa, rozproszenie zespołów). Każdy z nas jest różny, posiada rożne preferencje uczenia się, różne doświadczenia edukacyjne i poziomy kompetencji. Wszyscy posiadamy 3 takie same potrzeby, które muszą być zaspokojone na optymalnym poziomie, abyśmy mogli być zaangażowanymi uczestnikami szkoleń, wdrażali nowe umiejętności, stawiali czoła wyzwaniom świata hybrydowego. Są one obecne w wymiarze zawodowym, rodzinnym, partnerskim.

Pierwsza potrzeba to potrzeba bycia docenianym, potrzeba akceptacji i poczucie, że ja, jako pracownik jestem ok. To znaczy, że komunikacja szkoleń powinna być oparta o pozytywny przekaz potrzeby rozwoju, wsparcia w radzeniu sobie z nowymi wyzwaniami, podkreślanie docenienia już włożonego w pracę wysiłku. Ta potrzeba w środowisku zawodowym przejawiać się będzie potrzebą uwagi i doceniania wyników. Poczucie akceptacji potrzebne jest pracownikowi w świecie hybrydowym by mógł działać - również popełniać błędy i uczyć się.

Druga potrzeba to jest potrzeba żeby robienia czegoś z sensem. Uczący się dorosły musi widzieć czemu służy projekt edukacyjny, dlaczego jest on w takiej a nie innej formule, co mu ta formuła daje. Człowiek chce wiedzieć, jak pożytkowany jest jego wysiłek, na co wpływa i w jaki sposób. To jest potrzeba, która nakręca do działania - poczucie, że robię coś dla siebie, dla innych, coś co mnie żywo interesuje.

Milena Cieśla,
Milena Cieśla,
konsultantka L&D, moderatorka design thinking

Trzecia ważna potrzeba to potrzeba relacji. Każdy z nas jest osobą społeczną, która potrzebuje do funkcjonowania innej osoby i kontaktu z nią. Nie można więc przenieść całego procesu szkoleniowego to sfery cyfrowej bez dołączenia jakieś formy kontaktu człowieka z innym ludzkim mózgiem.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Na wszystkie te 3 potrzeby mamy wpływ jako menedżerowie, HR BP projektując szkolenia, pracę zdalną i hybrydową w których warto dążyć do:

  • ograniczenia stresu poprzez jasną wizję celu edukacyjnego
  • życzliwości i wyrozumiałości rozumianej jako kontakt nie tylko na chacie platformy edukacyjnej, ale również realnie
  • transparentnej komunikacji i mówienie jak jest naprawdę - pracownicy chcą ufać i chcą szczerych komunikatów
  • eliminacji kontroli i wzmacniania zaufania do pracowników jako właścicieli projektu rozwojowego

Wszystkie firmy potrzebują pracowników VUCA, którzy mają odpowiednie do wyzwań tej rzeczywistości kompetencje opanowania lęku podążania w nieznane, adaptacyjnego sposobu myślenia i reagowania; nieustannego eksperymentowania i przetwarzania ogromnej ilości informacji efektywnie; poszukiwania informacji zwrotnej, która umożliwia stałe doskonalenie i dostosowywanie się; umiejętności budowania relacji z ludźmi posiadającymi wiedzę i potrzebne umiejętności

Czego zatem potrzebuje człowiek w erze VUCA? W 4 słowach: POTRZEBUJE UCZYĆ SIĘ EFEKTYWNIE. Ale czy każdy może efektywnie uczyć się w formule on-line? Odpowiedź brzmi TAK - ale nie oznacza to, że ta sama formuła, to samo szkolenie zdalne, to samo ćwiczenie będzie tak samo angażujące dla każdej osoby.

Autorka: Milena Cieśla, konsultantka L&D Maroney, moderatorka design thinking

Spotkaj się z Mileną podczas II edycji konferencji online “Learning&Development Strategy”, 30 sierpnia 2021 >>

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.