Korzyści i skutki zastosowania umów B2B w zatrudnienu

Umowy B2B są coraz częściej wykorzystywane w zatrudnieniu. Choć pierwotnie stosowane były najczęściej do osób wykonujących tak zwane „wolne zawody”, z czasem zaczęły być coraz powszechniej stosowane na polskim rynku pracy.

Prawidłowo skonstruowana i stosowana umowa B2B może być szeroko wykorzystywana na rynku pracy. W polskim porządku prawnym nie ma domniemania istnienia umowy o pracę. Jeśli taka jest wola obu stron, z umowy B2B można swobodnie korzystać przy różnego rodzaju pracach. Taka forma zatrudnienia może dawać korzyści nie tylko podmiotowi zatrudniającemu, ale także osobie wykonującej pracę.

W trakcie warsztatu “Umowy B2B w zatrudnieniu”, temat zostanie omówiony w kompleksowy sposób. Uczestnicy dowiedzą się m. in.:

  • jakie w praktyce elementy są kluczowe przy odróżnianiu umowy o pracę od umowy B2B.
  • w jakich sytuacjach umowa B2B przydaje się i daje korzyści dla usługodawcy.
  • jak przy takiej umowie uregulować zasady zakończenia współpracy.

W programie m. in.:

1. Korzyści z zastosowania umowy B2B w zatrudnieniu.

  • swoboda w zakresie czasu i miejsca wykonywania pracy / usług,
  • brak podporządkowania pracowniczego,
  • praca dla kilku podmiotów,
  • większe możliwości podatkowe m.in. 50% koszty uzyskania przychodu.

2. Kiedy umowa B2B może być zakwalifikowana jako umowa o pracę?

  • metoda typologiczna do rozróżnienia,
  • najważniejsze kryteria rozróżnienia,
  • czy można zawrzeć umowę B2B zaraz po zakończeniu umowy o pracę?

3.Skutki zakwalifikowania umowy B2B jako umowy o pracę (podatkowe, ZUSowskie itp.)

4.Dobre praktyki – przykładowe postanowienia umów B2B.

  • miejsce wykonywania usług,
  • okresy nieświadczenia usług,
  • wykorzystywanie mienia usługodawcy,
  • prawa autorskie.

5. Umowy B2B a założenia Polskiego Nowego Ładu.

Warsztaty poprowadzi mec. Rafał Wyziński - Partner w Kancelarii RK Legal, który specjalizuje się w prawie pracy i z tego obszaru na co dzień doradza swoim Klientom.

Poznaj program wydarzenia >>

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected] W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected] Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.