Najczęściej popełniane błędy w działaniach content marketingowych

O tym, ze content ma moc nie trzeba nikogo przekonywać. Jest ważnym, jeśli nie najważniejszym elementem, powodującym, że efektywnie docieramy do klientów. Czasem jednak, jak we wszystkich działaniach robimy błędy. Jakie są najczęściej popełniane błędy w działaniach content marketingowych? Zapytaliśmy o to Urszulę Niepewną, Content Marketing Team Leader w Webankieta.

Opinia eksperta
Urszula Niepewna, Content Marketing Team Leader, Webankieta

Zauważam dwa podstawowe błędy w działaniach content marketingowych. Pierwszym z nich jest tworzenie treści na podstawie tego „co nam się wydaje”, a nie realnych oczekiwań i potrzeb naszych klientów. Zamiast zapytać ich o preferencje, (co przecież jest obecnie bardzo proste dzięki narzędziom takim jak np. ankiety online) zgadujemy i co za tym idzie tworzymy treści, które nie generują ani zainteresowania, ani leadów.

Drugim błędem jest brak mierzenia efektów naszych działań. Wielu autorów treści w ogóle nie śledzi tego, jak odbierane są artykuły lub ile leadów zostało pozyskanych z konkretnych tytułów. A przecież wystarczyłoby zadanie prostego pytania: czy artykuł się podobał. Tylko na podstawie głosu czytelników i mierzenia efektów swoich działań, jesteśmy w stanie tworzyć wysokiej jakości, spersonalizowane i przynoszące zyski treści.

Już 8 grudnia spotkaj się z autorką komentarza i 9 innymi ekspertami z zakresu tworzenia sprzedających treści podczas “II Content Marketing Strategies”. Wydarzenie odbędzie się w formule online. Sprawdź program >>

W programie m.in. :

  • Jak w praktyce wygląda pisanie sprzedażowej komunikacji B2C dla dużej organizacji finansowej – główne wyzwania, wrogowie i sprzymierzeńcy
  • Jak w rok zdobyć ponad 13 tys. obserwujących na FB (case study)
  • Wnioski z kampanii zgłoszonych do konkursów Effie i POCMA w 2021 (Power of Content Marketing Awards)
  • Rekomendacje dotyczące tworzenia treści i optymalizacji kampanii pod kątem lead generation
  • Co cechuje wciągający blog /artykuł ekspercki
  • Najbardziej przydatne narzędzia w content marketingu, z których warto korzystać podczas planowania kampanii
Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.