W jakim stopniu pandemia wpłynęła na strategie automatyzacji marketingu w polskich firmach?

Na pytanie o wpływ pandemii COVID-19 na strategie marketing-automation odpowiada Łukasz Szczepanowski, Marketing Automation Specialist w firmie Yves Rocher Polska.

Komentarz
W jakim stopniu pandemia wpłynęła na strategie automatyzacji marketingu w polskich firmach?
Łukasz Szczepanowski
Marketing Automation Specialist, Yves Rocher Polska
W jakim stopniu pandemia wpłynęła na strategie automatyzacji marketingu w polskich firmach?

Pandemia zrewolucjonizowała życie wielu konsumentów na całym świecie. Długotrwały lockdown spowodował transfer znacznego segmentu konsumentów ze świata offline do online. Polskie firmy stanęły przed dużym wyzwaniem logistycznym i operacyjnym jakim jest przeprowadzenie w krótkim czasie procesu cyfryzacji swojego biznesu. Wiele firm przyspieszyło inwestycje które były odkładane latami, w tym inwestycje w proces automatyzacji marketingu i biznesu.

Dzisiaj automatyzacja marketingu jest wdrażana zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Zwiększenie ruchu na stornach internetowych, wynikające z zamknięcia części gospodarki, daje możliwość aktywizacji większej bazy klientów, co przekłada się na lepszą efektywność tworzonych scenariuszy automatyzacji. Firmy w trakcie pandemii mocno zintensyfikowały komunikacje w internecie.

Częściej wysyłają newslettery z ofertami oraz powiadomienia push. Na popularności zyskuje również strategia hybrydowa – tworzenie scenariuszy automatyzacji przy wsparciu sprzedażowym konsultantów. Firmy zwracają większą uwagę na rozbudowę scenariuszy automatycznej komunikacji po wizycie na stronie, czy po zakupie produktu, wykorzystując przy tym możliwie jak najwięcej kanałów komunikacji (e-mail, powiadomienia push, SMS czy LiveChat).

Model hybrydowy daje przy tym możliwość skontaktowania się z konsultantem, który wesprze klienta na odpowiednim etapie procesu zakupowego, tak jak robią to konsultanci w sklepach fizycznych.

Gdzie szukać najświeższych informacji o planowaniu strategii marketing-automation?

O najnowszych trendach i doświadczeniach z zakresu automatyzacji kampanii promocyjnych możesz usłyszeć już 14 września 2021 podczas konferencji online “Automatyzacja działań marketingowych”, podczas której jednym z prelegentów będzie autor komentarza.

Będzie to konferencja, podczas której prelegenci opowiedzą o swoich doświadczeniach z trzech perspektyw: marketingu, sprzedaży i klienta.

Wśród tematów tegorocznej edycji wydarzenia m. in.:

  • Upraszczanie i automatyzacja a optymalizacja działań reklamowych w ekosystemie Facebooka - jak to pogodzić
  • Personalizacja w B2C jako sposób na nielojalnych klientów
  • Wdrażanie kompleksowej strategii omnichannel w kanałach Marketing Automation
  • Skutecznie budowanie lojalność klienta wobec marki na różnych etapach lejka sprzedażowego
  • Automatyczne kampanie wspierające sprzedaż
  • Cykl życia klienta w ecommerce

Poznaj pełny program wydarzenia >>

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.