Konsumenci jutra

„Wartości są wartościami, dopóki nadają się do natychmiastowej konsumpcji” – stwierdził Zygmunt Bauman. Trudno z nim się nie zgodzić, gdyż nawet w nowej i nie do końca określonej normalności, dotkniętej chorobą, niepokojem, kryzysem ekonomicznym, nietolerancją i rasizmem nadal pełnimy jedną z kluczowych ról - jesteśmy konsumentami.

W społeczeństwie kapitalistycznym jedną z głównych konsekwencji „zaprzeszłych“ zmian jest postęp – rozumiany jako dobrobyt i innowacje. Redefinicja potrzeb i wartości w kontekście warstw społecznych, wpływa na ogólne tendencje kształtowania się przekroju społecznego. Jesteśmy świadkami kształtowania się coraz bardziej wrażliwej kohorty konsumentów, dla której najistotniejsza jest wiarygodność i transparentność marki. Cechuje ich silna potrzeba budowania przynależności na podstawie zinternalizowanych wartości marki, które jednocześnie stają się elementem tożsamości indywidualnej, jak i stadnej, tworząc współczesną formę subkultury opartej na kulcie dóbr. Można ich zdefiniować jako klany marek, które wyróżniają się przez wspólny system przekonań i ideałów, prezentowanych w rzeczywistości społecznej (z silnym naciskiem na rozumienie rzeczywistości społecznej w formie online) stają się lustrzanym odbiciem marek.

Sonia Przybył
Sonia Przybył
badaczka trendów, Metaphor

W 1981 roku forecasterka Faith Popcorn zdefiniowała nowy termin w socjologii i marketingu określający zachowanie społeczne, na bazie rekordowych aktywności w internecie populacji amerykańskiej, a także rodzących się tam wirtualnych społeczności, które wyludniły rzeczywistą przestrzeń publiczną. Cocooning jest nadal aktualnym kierunkiem zmiany społecznej, która wskazuje na silną alienację oraz dewaluację jednostki w społeczeństwie przez ograniczenie aktywności do sfery domowej - stającej się centrum organizacji życia. Powodując tym samym oderwanie od pojęć: rasy, narodu, klasy i subkultury. Tym samym nieustannie młode grupy społeczne czują destabilizację i niewiedzę przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu pożądania tego, co nieosiągalne, a także ogromnej chęci wpłynięcia na to, co niemożliwe.

Dlatego znacząca część młodego pokolenia wykazuje sprzeciw wobec wzrostu ekonomii postępu - wzrostu gospodarczego, kierując się zasadami oraz wartościami postmaterialistycznymi, które podkreślają ferment zmian, płynność, sceptycyzm i niestabilność relacji w kontekście interpersonalnym, jak i ekonomicznym.

Autorka: Sonia Przybył, badaczka trendów, Metaphor

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected] W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected] Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.