Windykacja i zarządzanie należnościami
Zarządzanie należnościamiWarszawaKonferencja
Polonia Palace Hotel
Windykacja i zarządzanie należnościami
Windykacja i zarządzanie należnościami
Ryzyko kredytowe, prawo, sztuczna inteligencja

Wstęp bezpłatny

27 marca 2025 r., w Warszawie odbędzie się konferencja "Windykacja i zarządzanie należnościami - ryzyko kredytowe, prawo, sztuczna inteligencja".

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w konferencji, której celem jest analiza najnowszych trendów oraz wyzwań w obszarze ryzyka kredytowego, prawa i sztucznej inteligencji (AI), ze szczególnym naciskiem na zastosowanie nowoczesnych narzędzi AI w procesach windykacyjnych. W ramach wydarzenia zaplanowaliśmy trzy kluczowe bloki tematyczne: ryzyko kredytowe, prawo oraz sztuczną inteligencję, a także panele dyskusyjne, które stworzą doskonałą okazję do wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy ekspertami z różnych dziedzin.

Konferencja została stworzona z myślą o przedsiębiorstwach i profesjonalistach, którzy pragną skutecznie funkcjonować w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, dostrzegając w tych zmianach potencjał dla rozwoju. Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu jest wdrażanie innowacyjnych, a jednocześnie sprawdzonych rozwiązań oraz wykorzystanie dostępnych narzędzi prawnych i technologicznych w celu maksymalizacji efektywności działań.


Gwarantujemy:

  • Wysoki poziom przekazywanej wiedzy - znakomitych prelegentów, którzy podzielą się tym, co udało im się stworzyć i inspirować Państwa do działania
  • Możliwość wymiany doświadczeń i skorzystanie z gotowych rozwiązań
  • Certyfikat potwierdzający udział w konferencji.


Partnerem merytorycznym konferencji jest Borys Sadowski - Dyrektor Generalny, GEKKO Collections.

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

GEKKO Collections

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

    STREFA RYZYKO

  • 08:30Rejestracja, poranna kawa

  • 09:00Rozpoczęcie konferencji

    • Aldona Mlonek - Korzonkowska,  Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:05Przeciwdziałanie nadużyciom - jak nie sprzedawać klientom niewypłacalnym oraz fraudom

    • Borys Sadowski,  Dyrektor Generalny, GEKKO Collections
    • Po czym możemy poznać czy faktura zostanie zapłacona
    • Jak pytać, żeby klienci udzielali prawdziwych informacji o swojej sytuacji finansowej
    • Klient zagrożony niewypłacalnością w chwili wystawienia faktury - wykrywanie i reagowanie
    • Klient staje się niewypłacalny w toku współpracy - wykrywanie i reagowanie.
    • Po czym możesz poznać frauda
  • 09:45Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń – jak zadbać o bezpieczeństwo finansowe swojego biznesu

    • Anna Romanek,  Specjalistka-Trenerka w Zespole Relacji z Klientami, BIG InfoMonitor S.A.
    • Gdzie warto szukać rzetelnych informacji i danych o kontrahentach
    • Co uzyskane dane mogą nam powiedzieć o naszym kontrahencie
    • W jaki sposób weryfikacja kontrahenta pozwala minimalizować ryzyko biznesowe
  • 10:25Przerwa kawowa

  • 10:45Panel dyskusyjny: Współpraca działów ryzyka, sprzedaży i windykacji w praktyce

    • Moderator: Borys Sadowski,  Dyrektor Generalny, GEKKO Collections
    • Michał Rączkowski,  Adwokat, Partner zarządzający, RK Legal
    • Dariusz Pakuła,  Kierownik Działu Windykacji i Ryzyka Kredytowego Distribev sp. z o.o., Trener PL Partner
    • Andrzej Białek,  Dyrektor Biura Obsługi Sektora Budowlanego, Infrastruktury, Transportu i Logistyki, Bank Pekao
    • Dostosowanie strategii kredytowej do zmieniających się warunków rynkowych
    • Wspólne podejście do profilowania klientów i segmentacji ryzyka
    • Zarządzanie konfliktami między działami – jak osiągnąć wspólny cel. Jakie mechanizmy i strategie pomagają w rozwiązywaniu potencjalnych konfliktów między działami, aby zapewnić spójność działań i skuteczność procesów
  • STREFA AI

  • 11:25Jak AI może zadbać o prawne bezpieczeństwo Twojej windykacji

    • Mirosław Wnuk,  Dyrektor rozwoju obszaru windykacji, VSoft SA
  • 11:45Jak AI może Ci pomóc w monitoringu płatności i wczesnej windykacji

    • Karol Zieliński,  CEO, Z3X Tech-Care Group
    • Michał Zabielski,  Właściciel, Endora
  • 12:05Jak AI może wspierać Ciebie w windykacji sądowo egzekucyjnej

    • Przemysław Szałkowski,  CEO, mKomornik & Debster.AI
  • 12:25Podsumowanie: Karty na stół - realia wdrażania narzędzi AI w obszarze windykacji

    • Mateusz Sobolewski,  Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Ryszewski & Szubierajski
  • 12:55Lunch

  • 13:40Panel dyskusyjny: Jak AI może pomóc w windykacji dziś a jak pomoże jutro

    • Moderator: Borys Sadowski,  Dyrektor Generalny, GEKKO Collections
    • Mirosław Wnuk,  Dyrektor rozwoju obszaru windykacji, VSoft SA
    • Karol Zieliński,  CEO, Z3X Tech-Care Group
    • Przemysław Szałkowski,  CEO, mKomornik & Debster.AI
    • Mateusz Sobolewski,  Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Ryszewski & Szubierajski
    • Ewolucja narzędzi AI w windykacji – od analizy danych do automatyzacji procesów
    • Jak sztuczna inteligencja może pomóc w personalizacji podejścia do różnych typów dłużników i jakie mogą być jej możliwości w przyszłości
  • STREFA PRAWO

  • 14:20Odpowiedzialność cywilna i karna osób zarządzających spółkami za ich zobowiązania

    • Michał Rączkowski,  Adwokat, Partner zarządzający, RK Legal
    • Klaudia Wasiak,  Adwokat, Departament Wsparcia Biznesu, RK Legal
    • Odpowiedzialność majątkowa wspólników spółek osobowych, czyli solidarność i subsydiarność w praktyce
    • Odpowiedzialność członków zarządu spółek z ograniczoną odpowiedzialnością – jak, kiedy i na jakich zasadach wierzyciel może dochodzić zaspokojenia za długi spółki
    • Czy członek zarządu spółki akcyjnej może ponosić odpowiedzialność za zobowiązania spółki?
    • White collar crimes, czyli odpowiedzialność karna wspólników spółek osobowych oraz członków zarządu za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu
  • 15:00Windykacja międzynarodowa - jak się do niej odpowiednio przygotować i jak skutecznie dochodzić swoich należności za granicą

    • Amelia Bień,  Dyrektor, Departament Windykacji, KUKE S.A.
    • Magdalena Karbowiak,  Zastępca Dyrektora, Departament Windykacji, KUKE S.A.
    • Czy istnieją różnice pomiędzy windykacją zagraniczną i krajową?
    • Jak znaleźć rzetelnego kontrahenta?
    • Na co zwracać uwagę, aby nie paść ofiarą fraudu?
    • W jaki sposób dochodzić należności od zagranicznych kontrahentów na drodze sądowej?
  • 15:40Windykacja na etapie wykonywania układu - jakie środki prawne przysługują wierzycielom

    • Dr Hubert Zieliński,  Radca prawny, doradca restrukturyzacyjny, Starszy Prawnik w Dziale Restrukturyzacji i Upadłości, Filipiak Babicz Legal sp. k.
    • Jak wygląda nadzór nad wykonywaniem układu
    • Ochrona wierzycieli w toku wykonywania układu
    • Środki prawne przysługujące wierzycielom w przypadku niewykonywania układu przez dłużnika
    • Pozycja wierzycieli rzeczowych objętych i nieobjętych układem
    • Niewypłacalność dłużnika w toku wykonywania układu
  • 16:20Zakończenie konferencji

Andrzej Białek

Andrzej Białek

Dyrektor Biura Obsługi Sektora Budowlanego, Infrastruktury, Transportu i Logistyki, Bank Pekao

Amelia Bień

Amelia Bień

Dyrektor, Departament Windykacji, KUKE S.A.

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na Wydziale Prawa i Administracji , uzyskane tytuły: magister prawa oraz magister zarządzania i marketingu. W 2018 r. zdała egzamin adwokacki. Od 20 lat zajmuje się windykacją w branży ubezpieczeń należności, przez kilkanaście lat w międzynarodowej firmie, a ostatnie cztery lata na stanowisku dyrektora departamentu pomaga polskim przedsiębiorcom w odzyskiwaniu należności w KUKE S. A., działającej w grupie PFR.

Magdalena Karbowiak

Magdalena Karbowiak

Zastępca Dyrektora, Departament Windykacji, KUKE S.A.

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa I Administracji, studiów podyplomowych na katedrze prawa międzynarodowego SGH „Handel ze Wschodem”, a także studiów podyplomowych „Ubezpieczenia i zarządzanie ryzykiem” Przez ponad 15 lat zajmowała się handlem międzynarodowym w branżach technicznych. Obecnie zastępca dyrektora departamentu windykacji w Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych SA (KUKE S.A.) oferującej ubezpieczenia należności na całym świecie, które pomagają przedsiębiorcom bezpiecznie rozwijać biznes , nawet tam gdzie występuje ryzyko polityczne.

Dariusz Pakuła

Dariusz Pakuła

Kierownik Działu Windykacji i Ryzyka Kredytowego Distribev sp. z o.o., Trener PL Partner

Od 2005 związany z branżą bankową i finansową, praktyk rozwoju relacji B2B w najdynamiczniej rozwijających się bankach w Polsce. W kolejnych latach rozwijał kompetencje w spółkach obrotu wierzytelnościami biznesowymi, windykacji na zlecenie i finansowania handlu. Posiada bogate doświadczenie jako trener z dziedziny technik windykacji, negocjacji, jak również z budowania relacji i rozwoju sprzedaży. Zainicjował powstanie zespołu PL Partner wspierającego przedsiębiorców w obszarze rozwoju kompetencji windykacyjnych B2B. Absolwent kierunków Finansów i Handlu oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z zarządzania sprzedażą i relacjami. Współpracował z Altkom Akademią liderem dostawców usług szkoleniowych dla branży IT w Polsce wspierając zwiększanie kompetencji zespołów klienta, między innymi w zarządzaniu procesami i projektami. Od 2016 związany z branżą dystrybucji alkoholi i napojów, gdzie z sukcesem zrealizował projekt migracji procesów obsługi należności i ryzyka kredytowego ze spółek Heinekena do polskiej spółki Grupy Orbico, największego dystrybutora w Europie. Obecnie zarządzający windykacją i ryzykiem kredytowym w spółce należącej do grupy United Beverages będącego liderem dystrybucji alkoholi w Polsce, gdzie poza rozwojem kompetencji zespołu odpowiedzialnego za windykację klienta B2B z powodzeniem wdrożył autorskie usprawnienia i nowe rozwiązania informatyczne zwiększające efektywność windykacji oraz zarządzania ryzykiem kredytowym.

Michał Rączkowski

Michał Rączkowski

Adwokat, Partner zarządzający, RK Legal

Od 2006 roku współtworzę i zarządzam kancelarią RK Legal, która jako jedyna na polskim rynku łączy prawną obsługę przedsiębiorstw z kompleksowym zarządzaniem wierzytelnościami. Ofertę opartą na tych dwóch filarach działalności uzupełnia spółka RK RODO – wyspecjalizowana w ochronie danych osobowych w ujęciu prawnym i teleinformatycznym. Nasz zespół liczy dziś ponad 120 osób.

Anna Romanek

Anna Romanek

Specjalistka-Trenerka w Zespole Relacji z Klientami, BIG InfoMonitor S.A.

Doświadczona trenerka, na co dzień zaangażowana w szkolenia klientów biznesowych i pracowników Grupy BIK. Chętnie dzieli się swoją wiedzą w zakresie uwarunkowań prawnych dotyczących korzystania z Rejestru Dłużników jako narzędzia miękkiej windykacji i wsparcia w budowaniu bezpieczeństwa biznesu. Od 8 lat uczy przedsiębiorców, jak mogą wesprzeć swoje organizacje w procesach odzyskiwania należności i oceny wiarygodności finansowej kontrahentów. Szkoli małe i średnie firmy oraz duże przedsiębiorstwa. Od 2021 roku przeprowadziła szereg specjalistycznych webinarów dzieląc się swoją wiedzą i umiejętnościami z przedsiębiorcami z różnych segmentów rynku w Polsce.

Borys Sadowski

Borys Sadowski

Dyrektor Generalny, GEKKO Collections

Dyrektor Generalny w firmie GEKKO Collections (www.gekko.pl), która od 2003r. jest liderem rynku edukacji windykacyjnej w Polsce. Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki prewindykacji i windykacji polubownej. Najbardziej doświadczony trener zawodowych windykatorów i konsultant procesów windykacji w Polsce. Szkolił oraz doradzał działom windykacji m.in w: Heineken, Coca-Cola, Grupa Żywiec, Żabka Polska, Electrolux, T-Mobile, Polkomtel, Siemens, Volvo, Accenture, Arvato, Polsat Cyfrowy, DPD, Ruch, Enea, Energa, Alior Bank, BZ WBK, BNP Paribas, Getin Bank, ING Bank Śląski, PKO BP, Raiffeisen Bank, Provident, Vivus, KUKE, Pragma, Atradius, Alektum, EOS Poland, Intrum, Best, Koksztys, Kruk, Kredyt Inkaso, Hoist Polska, PRA Group Polska, RK Legal, Ultimo.

Mateusz Sobolewski

Mateusz Sobolewski

Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Ryszewski & Szubierajski

Prawnik z doświadczeniem akademickim specjalizujący się w rozwoju przedsiębiorstw z obszaru zarządzania wierzytelnościami z wykorzystaniem innowacyjnych technologii. Swoje doświadczenie zdobywał w Arvato Polska, części niemieckiego koncernu Bertelsmann Media AG jako dyrektor obszaru windykacji prawnej odpowiedzialny również za sprzedaż usług spółki. Następnie stworzył obszar zarządzania wierzytelnościami w fintechu PayPo, a także był Członkiem Zarządu w spółce windykacyjnej Financial Services Collection sp. z o.o. Rozwój biznesu, a także wdrażanie innowacyjnych rozwiązań kontynuował w RK LEGAL, a następnie w firmie świadczącej usługi IT dla obszaru windykacji OnTheGo sp. z o.o. Jest miłośnikiem nowych technologii i automatyzacji w biznesie, autorem wielu rozwiązań usprawniających procesy windykacyjne. Prywatnie miłośnik rynku gier wideo w szczególności VR i zapalony motocyklista.

Przemysław Szałkowski

Przemysław Szałkowski

CEO, mKomornik & Debster.AI

Doświadczony menedżer w zarządzaniu projektami IT i transformacji cyfrowej. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Warszawskiego i SGH. Posiada tytuł MBA uzyskany na Politechnice Lubelskiej. Przez wiele lat związany z Grupą PZU, odpowiedzialny za kluczowe inicjatywy transformacyjne. Obecnie Prezes Zarządu w firmie mKomornik, która tworzy nowoczesne oprogramowanie dla komorników sądowych. Jest także pomysłodawcą projektu Debster.ai, realizowanego w ramach programu Bridge Alfa, który koncentruje się na rozwijaniu zaawansowanych rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji, wspierających analizę danych i automatyzację procesów biznesowych.

Klaudia Wasiak

Klaudia Wasiak

Adwokat, Departament Wsparcia Biznesu, RK Legal

Od wielu lat wspiera przedsiębiorców w kwestiach korporacyjnych i kontraktowych m.in. w zakresie naruszeń kontraktowych, opiniowania umów oraz zabezpieczenia należytego ich wykonania. Przygotowuje procedury i regulaminy wewnętrzne, które organizują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i ich organów. Specjalizuje się w audytach działań organów spółek i stowarzyszeń, bierze udział w analizach due dilligance przedsiębiorstw. Reprezentuje spółki w sporach ze wspólnikami i członkami zarządu. Posiada doświadczenie w zagadnieniach związanych z polskim i unijnym prawa konkurencji oraz ochrony konsumentów. Analizuje działalność reklamową i marketingową klientów, zabezpieczając zgodność podejmowanych przez nich działań z obowiązującymi przepisami. Weryfikuje oświadczenia, regulaminy, wytyczne oraz biuletyny dla przeprowadzanych przez nich akcji promocyjnych, konkursów oraz programów lojalnościowych. Z sukcesem prowadziła sprawy gospodarcze odszkodowawcze, pomagając klientom w uzyskaniu nawet milionowych odszkodowań związanych z poniesionymi szkodami w toku działalności gospodarczej. Jest członkiem interdyscyplinarnego zespołu ds. sygnalistów, powołanego przez kancelarię RK Legal.

Mirosław Wnuk

Mirosław Wnuk

Dyrektor rozwoju obszaru windykacji, VSoft SA

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży IT. Projekty informatyczne zna od podszewki. Brał udział w ich realizacji zarówno w charakterze project managera, konsultanta, jak również menagera. Z VSoft związany od 2008 r., obecnie jako dyrektor rozwoju obszaru windykacji odpowiada za projekty dla największych polskich instytucji finansowych (m.in. PKO BP SA, mBank SA, Alior Bank SA , EFL SA) oraz rozwój produktów w obszarze windykacji (VSoft Collection) oraz realizacji zadań w terenie (Mobile Workforce).

Michał Zabielski

Michał Zabielski

Właściciel, Endora

Właściciel firmy Endora, specjalizującej się w dostarczaniu personalizowanych rozwiązań e-commerce. Pomaga firmom działać skutecznie w obszarze e-commerce, zarówno od strony biznesowej jak i technicznej. Przedsiębiorca z duszą naukowca 🙂 Ponad 10 lat doświadczenia w handlu internetowym, 12 lat w Sztucznej inteligencji i Uczeniu maszynowym oraz 14 lat w Analizie Sieci Społecznościowych pozwala mu na nieoczywiste łączenie rozwiązań z różnych dziedzin, zwiększając efektywność biznesową swoich Klientów. Fan startup-ów, który uwielbia łączyć teorię z praktyką. Od 5 lat działa również jako konsultant pomagający w budowaniu strategii e-commerce oraz strategii transformacji cyfrowych. Przeprowadza analizy biznesowe różnych organizacji i na ich podstawie proponuje rozwiązania zwiększające ich potencjał z zastosowaniem technologii. Rekomenduje sposoby na efektywne skalowanie produktów cyfrowych i organizacji technologicznych oraz pomaga we wprowadzaniu innowacji (rozwiązania z obszaru Sztucznej Inteligencji czy Rozszerzonej i Wirtualnej Rzeczywistości AR/VR).

Karol Zieliński

Karol Zieliński

CEO, Z3X Tech-Care Group

Inwestor, strateg, manager, a przede wszystkim lider z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży FinTech. Obecnie zarządza Z3X Tech Care Group dostarczając nowoczesne rozwiązania technologiczne w obszarach FinTech, e-commerce, automatyzacji i EdTech. Specjalizuje się m.in. w optymalizacji procesów płatności cyfrowych, wdrażaniu AI do codziennej działalności biznesowej, budowaniu efektywnych modeli marketplace oraz tworzeniu rozwiązań wspierających edukację cyfrową. W swojej karierze przeprowadził takie projekty, jak transformacja firmy mPay w nowoczesną platformę FinTech, założenie, rozwój i sprzedaż startupu PayLane, który obsługuje obecnie klientów w 26 krajach, oraz wdrożenie rozwiązań cyberbezpieczeństwa w Fudo Security. Karol jest współautorem książek m.in. „O biznesie w internecie”, a jego Z3X Tech Care Group istnieje żeby aktywnie zmniejszać dług technologiczny polskich przedsiębiorców w stosunku do zagranicznej, silnej technologicznie, konkurencji. Prowadzi w tym zakresie działalność edukacyjną m.in. poprzez spotkania z lokalnymi liderami biznesu w ramach cyklu FINTECH TRENDS POLAND (fintechtrends.pl)

Hubert Zieliński

Dr Hubert Zieliński

Radca prawny, doradca restrukturyzacyjny, Starszy Prawnik w Dziale Restrukturyzacji i Upadłości, Filipiak Babicz Legal sp. k.

GEKKO Collections

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa