Konica Minolta otwiera centrum pokazowe w Warszawie

DI, PAP
opublikowano: 07-10-2017, 08:09

Firma Konica Minolta otwiera w Warszawie centrum pokazowe, w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z urządzeniami drukującymi, trendami na rynku poligraficznym i technologiami opracowanymi z myślą o rozwoju biznesu.

Centrum pokazowe (Digital Imaging Square) Konica Minolta w Warszawie ma powierzchnię 285 m kw. Wśród prezentowanych rozwiązań znalazła się m.in. maszyna umożliwiająca lakierowanie sensoryczne z efektem 3D i tworzenie wypukłych okładek książek, kartek okolicznościowych, wizytówek czy etykiet produktów, a także systemy optymalizujące koszty i usprawniające obieg dokumentów w firmie.

„Mamy do czynienia z szeroko pojętą digitalizacją. Naturalnym krokiem dla nas stało się wejście na rynek druku przemysłowego – jako liderzy w segmencie urządzeń produkcyjnych (45 proc. rynku w Polsce w 2016 roku) widzimy, że w tym obszarze jest jeszcze sporo miejsca na innowacje. Dlatego też postanowiliśmy otworzyć w Polsce Centrum Pokazowe, w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami na rynku druku i wziąć udział w indywidualnych pokazach" – mówi dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska Mateusz Woźniak.

Poza rynkiem poligraficznym japoński koncern Konica Minolta inwestuje w badania nad biznesowym wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality - AR). W tym celu firma opracowała własne okulary AR – Wearable Communicator. Urządzenie może być stosowane np. w skanowaniu i nawigacji wewnątrz budynków, uzupełnianiu drukowanych treści, tłumaczeniu tekstu na papierze, rozpoznawaniu i archiwizowaniu dokumentów, a także wspomaganiu pracy i szkoleniu kierowców, inżynierów lub lekarzy. Firma zajmuje się również systemami inteligentnych czujników (we współpracy z Mobotix) oraz automatyzacją i semantyczną analizą danych.

"Rozszerzona rzeczywistość to technologia, która szybko upowszechnia się zarówno na rynkach konsumenckim, jak i biznesowym. Potencjał do innowacji z użyciem AR jest ogromny i chcemy pomagać firmom go wykorzystać – także w Polsce. Rozwiązania oparte o AR będą istotnym czynnikiem pozwalającym na bycie o krok przed konkurencją. Wdrażanie tej technologii to część realizowanej przez nas idei miejsca pracy przyszłości" – mówi marketing manager w Konica Minolta Business Solutions Polska Paweł Grzyb.

Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality – AR) opiera się na nakładaniu obiektów wirtualnych na fizyczne. Do obsługi AR niezbędne są specjalne okulary lub ekran urządzenia mobilnego. W rozwój technologii inwestują m.in. Google (ARCore), Apple (ARKit) i Microsoft. Zgodnie z szacunkami IDC liczba użytkowników wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do 2020 roku sięgnie 1 mld, a wartość tego rynku zbliży się do 150 mld dol. Jeszcze w ubiegłym roku przychody z branży VR i AR nie przekraczały 6,1 mld dol., jednak do końca 2017 roku mają sięgnąć 13,9 mld dol.

Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. wchodzi w skład grupy Konica Minolta, Inc. z siedzibą w Japonii. W Polsce posiada 15 oddziałów sprzedażowo-serwisowych. Koncern zatrudnia ponad 44 tys. osób i obsługuje 2 mln klientów w 173 krajach świata. Europa jest największym rynkiem zbytu firmy. Poza centrum pokazowym w Warszawie firma prowadzi również centra rozwoju (Business Innovation Centers - BIC). Dotychczas powstało pięć takich ośrodków: w Londynie, Singapurze, Szanghaju, Tokio i Kalifornii. W przyszłości planowane jest uruchomienie w Europie kolejnych. Ponadto w czeskim Brnie działa centrum badawczo-rozwojowe Konica Minolta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Konica Minolta otwiera centrum pokazowe w Warszawie