Koniec wakatów w Rovese

[ANP]
opublikowano: 26-01-2012, 00:00

Do zarządu producenta ceramiki z grupy Sołowowa wchodzi trzech menedżerów spoza branży.

Fotel prezesa Rovese (dawniej Cersanit) pozostawał pusty od sierpnia ubiegłego roku, po tym jak ze stanowiska rada nadzorcza odwołała Mirosława Jędrzejczyka. Wówczas zajęcie stracił też wiceprezes Grzegorz Saniawa. Wczoraj spółka poinformowała o powołaniu na prezesa Wojciecha Stankiewicza. Przez wiele lat był związany z firmą McKinsey & Company (m.in. jako partner), gdzie doradzał w zakresie strategii, restrukturyzacji i organizacji. W ostatnim czasie prowadził działalność inwestycyjną i doradczą, będąc współzałożycielem Metropolitan Capital Solutions i Kapitał Ziemski. Do zarządu Rovese w randze wiceprezesów weszli także Michał Wólczyński (pracował m.in. w Kolaja & Partners i Dr Irena Eris) i Tomasz Rejman (wcześniej związany z McKinsey & Company i grupą PKN Orlen).

Pierwszy ma odpowiadać za marketing, drugi za kwestie operacyjne. Ostatnią osobą w nowym zarządzie jest Michał Romański, który od czerwca 2010 r. był dyrektorem ds. finansów w Rovese, a od sierpnia 2011 r. prokurentem firmy.

— Szukaliśmy ludzi do zarządzania skomplikowanym procesem sprzedaży i produkcji. Potrzebowaliśmy najlepszych fachowców, bo płyniemy na wzburzonym morzu — mówi Artur Kłoczko, szef rady nadzorczej Rovese.

— Wydaje się, że jest to próba innego podejścia do firmy. Nowi członkowie zarządu do tej pory związani byli z realizacją projektów w Europie Środkowo- -Wschodniej, zajmowali się globalnym zarządzaniem, handlem, a nie branżą budowlaną — komentuje Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM IDMSA. Jej zdaniem, nowy zarząd w krótkim okresie powinien skoncentrować się na kontynuacjiwewnętrznej restrukturyzacji grupy i zwiększeniu wykorzystania mocy produkcyjnych.

— Wojciech Stankiewicz ma doświadczenie w zakresie restrukturyzacji i strategii. A tego właśnie teraz potrzebuje Rovese. Nowy zarząd powinien położyć nacisk na odbudowanie krajowej pozycji firmy i spróbować tak ją restrukturyzować, by w końcu wejść na rynki Europy Zachodniej — dodaje Krzysztof Pado, analityk DM BDM.

Po trzech kwartałach 2011 r. grupa, należąca do Michała Sołowowa, zanotowała 1,25 mld zł przychodów (wobec 1,16 mld zł r/r) i 55,6 mln zł zysku netto (wobec 94,75 mln zł r/r).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [ANP]

Polecane