Konkurencja motywuje do innowacyjności

Mikołaj Placek, prezes Grupy Oknoplast
opublikowano: 24-09-2018, 22:00

Innowacyjność z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu.

Jeszcze kilka lat temu, zgodnie z ostatnim raportem PARP, wydanym w 2015 r., tylko 16 proc. badanych polskich firm kwalifikowało się do miana innowacyjnych. Tymczasem zaledwie dwa lata później, jak wskazuje raport PwC „Kierunek innowacje! Polskie firmy na ścieżce rozwoju” z 2017 r., aż 65 proc. ankietowanych firm zadeklarowało już, że pracuje lub za chwilę rozpocznie współpracę ze start-upami.

Rozwój polskiej przedsiębiorczości w kierunku nowych, unikatowych pomysłów i technologii bardzo cieszy, ponieważ to innowacje stanowią ważny element budowania pozycji firmy nie tylko w kraju, lecz także na arenie międzynarodowej. Ponadto to one, obok dobrej jakości oferowanych produktów, decydują o konkurencyjności biznesu. Tak właśnie jest w przypadku Grupy Oknoplast, która w ciągu 24 lat istnienia wprowadziła na rynek ponad 50 innowacyjnych rozwiązań, niejednokrotnie kreując nowe trendy w rozwoju całej branży stolarki otworowej. Dzięki temu dziś dystrybuujemy okna i drzwi do kilkunastu krajów, gdzie jesteśmy jednym z liderów rynku. Wciąż jednak stawiamy na inwestycję w innowacje, dlatego dział badań i rozwoju Oknoplast cały czas pracuje intensywnie nad kolejnymi rozwiązaniami.

Zastanawiając się nad przyszłością nie tylko sektora stolarki okiennej, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim rosnącą rolę nowych technologii w społeczeństwie. Smart home to dziedzina, w której, w najbliższych latach czeka nas zupełna rewolucja, ale także szereg wyzwań w dobie prężnego rozwoju internetu rzeczy. Sami jako Oknoplast wprowadziliśmy do oferty m.in. system umożliwiający sterowanie oknami, drzwiami i roletami za pomocą głosu, aplikacji, pilota lub włączników naściennych oraz inteligentne okno pełniące funkcję tabletu. Uważam, że to właśnie pomysłowość w zakresie praktycznego, przyjaznego i bezpiecznego wykorzystania nowych technologii będzie miała istotną rolę w budowaniu pozycji i konkurencyjności przedsiębiorstw. Dzieje się tak zresztą już teraz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mikołaj Placek, prezes Grupy Oknoplast

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Konkurencja motywuje do innowacyjności