konsorcjum Mostostalu Puławy wygrało przetarg na remont mostu w Płocku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 21-06-2005, 15:55

Konsorcjum Mostostal Puławy-PPHU Heko Włocławek-GST Przedsiębiorstwo Budowy Rusztowań Gdańsk z ofertą za 14,5 mln zł, najtańszą spośród przedstawionych kosztorysów inwestycji, wygrało przetarg na remont konstrukcji mostu drogowo-kolejowego przez Wisłę w Płocku.

Konsorcjum Mostostal Puławy-PPHU Heko Włocławek-GST Przedsiębiorstwo Budowy Rusztowań Gdańsk z ofertą za 14,5 mln zł, najtańszą spośród przedstawionych kosztorysów inwestycji, wygrało przetarg na remont konstrukcji mostu drogowo-kolejowego przez Wisłę w Płocku.

Poinformowała o tym we wtorek PAP dyrektor płockiego Miejskiego Zarządu Dróg (MZD) Małgorzata Witczewska. W ramach ogłoszonego przetargu płocki MZD otrzymał cztery oferty, w tym z konsorcjów: Naftoremont-Izokor-Inkor, Budimex-Dromex oraz Polwar-Vistal Gdańsk. Najdroższy kosztorys szacował kwotę robót na około 21 mln zł.

- Jeżeli nie będzie protestów do wyniku przetargu, inwestycja powinna rozpocząć się w lipcu po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. Przewidujemy, że roboty potrwają do połowy listopada 2006 r. - powiedziała Witczewska.

Remont obejmował będzie zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji mostu, łącznie z remontem pomostu roboczego pod częścią drogową i budową takiego pomostu pod częścią kolejową, a także modernizację instalacji odwadniającej. Koszt robót pokryją wspólnie gmina i PKP.

Most drogowo-kolejowy przez Wisłę w Płocku, jedyny obecnie w tym mieście, po którym przebiega droga krajowa nr 60 z Łodzi w kierunku Ciechanowa, został wybudowany w 1938 roku. Od tamtej pory jego konstrukcja praktycznie nie była zabezpieczana antykorozyjnie w całości - prace takie prowadzono tylko na niektórych przęsłach.

Przez przeprawę o nośności 30 ton przejeżdża, na dobę około 25 tys. samochodów, w tym ciężkie zestawy TIR-ów, a także pociągi, głównie towarowe, przewożące paliwa i produkty petrochemiczne z PKN Orlen. Konstrukcja płockiego mostu, łączona nitami, to unikalne rozwiązanie w skali kraju, bowiem różnica w wysokości między przyczółkami po obu stronach rzeki wynosi około 10 metrów.

Przeprowadzona kilka lat temu ekspertyza techniczna wykazała, że przeprawa, m.in. ze względu na liczne uszkodzenia łączy nitowych, wymaga natychmiastowej naprawy. Miasto, które nie miało wystarczających funduszy na remont, negocjowało ostatecznie jego współfinansowanie z PKP.

Obecny przetarg na naprawę konstrukcji płockiej przeprawy mostowej jest trzecim z kolei - pierwszy ogłoszono w czerwcu 2004 roku, jednak podobnie jak następny, nie został rozstrzygnięty z przyczyn formalnych. W tegorocznym budżecie Urząd Miasta Płocka zarezerwował na mostowy remont 5,5 mln zł. W Płocku obecnie dobiega końca budowa nowego mostu przez Wisłę o konstrukcji spawanej, wspartej na pylonach i zawieszonej na wantach, najdłuższej tego typu przeprawy Polsce. 

Most zostanie oddany do użytku najpóźniej na przełomie lipca i sierpnia, jednak przejechać po nim będzie można najwcześniej w drugiej połowie 2006 r. Wtedy dopiero gotowe mają być drogi dojazdowe, których budowa odwleka się, m.in. ze względu na anulowanie dwóch wcześniejszych przetargów; procedura wyboru wykonawcy inwestycji w ramach trzeciego przetargu jeszcze trwa.     mb/ mskr/ kaj/

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu