Konsultant call center jest jak billboard

Aneta Michałkowicz, wiceprezes i dyrektor operacyjny Call One SA
opublikowano: 01-09-2010, 14:38

Pracownik call i contact center jest „pierwszym uchem i głosem firmy”. Musimy pamiętać o podstawowej zasadzie, że nie ma takiej możliwości by drugi raz uzyskać efekt pierwszego wrażenia.

Dlatego już pierwsze zdanie, jakim call i contact center wita Klienta ma znaczenie dla końcowego efektu zlecenia. Skuteczna praca call center może zaowocować wzrostem sprzedaży danego produktu, a do tego bezpośrednio kształtować wizerunek danej marki. Niestety w Polsce to narzędzie jest nadal niewystarczająco eksploatowane, a rynek marketingu nie docenia korzyści, jakie może przynieść skuteczna kampania realizowana przez telemarketerów.

Zakładamy, że popularność call i contact center w Polsce będzie stale wzrastać. Na razie to wciąż nie wykorzystane narzędzie biznesowe, którego wartość należy systematycznie podkreślać. Działania call i contact center to przede wszystkim marketing. Jedna z pierwszych informacji, która jest przekazywana na szkoleniach wstępnych przyszłym Konsultantom Call One to, że praca zespołu będzie miała taką samą funkcję, jak billboard, czy też spot reklamowy w telewizji. Z tą różnicą, że podczas indywidualnej rozmowy z Klientem rozmówca nie odwróci wzroku, ani też nie wyjdzie do kuchni parzyć herbatę, zatem skuteczność przekazu jest większa. Patrząc z tej perspektywy możemy zobaczyć siłę jednostkowego przekazu kanału call i contact center.

Główną zaletą call center jest fakt, że stanowi ono bezpośredni kanał sprzedaży, którego efekty są w pełni mierzalne. Ponadto jest punktem, w którym jednostkowa interakcja z Klientem może przełożyć się na konkretną sprzedaż.

Call center powinno być skorelowane z planami aktywności w innych obszarach. Kampania reklamowa w TV promująca konkretne rozwiązania oferowane przez telecentrum znacznie wpływa na skuteczność sprzedażową call center. Z drugiej strony zaproponowanie np. w prasie czy Internecie produktów lub usług w cenach konkurencyjnych w stosunku do tej oferowanej w call i contact center potrafi niebezpiecznie obniżyć sprzedaż w tym kanale. A dodatkowo prowadzi do zakłóceń w komunikatach marketingowych.

Call center to narzędzie biznesowe o niesamowitych możliwościach łączenia usług i procesów: może być z łatwością zintegrowane z działaniami reklamowymi w wyszukiwarkach lub sieciach afiliacyjnych, prasie, TV, radio i innych. Telecentrum daje też możliwości integracji z mobilnymi kanałami sprzedaży oraz procesami back office’owymi: drukiem, doręczeniem, weryfikacją umowy.

Musimy pamiętać, że call center - jako jeden z niewielu kanałów marketingowych - może nie tylko odpowiadać na zgłoszone potrzeby ze strony Klientów, ale także aktywnie stymulować ich powstanie i zaspokojenie.

Jeśli akcja telemarketingowa jest realizowana przez profesjonalny zespół w profesjonalnej firmie, Zleceniodawca może liczyć nie tylko na efekty bezpośrednie w postaci pozyskanych Klientów, ale także efekt długofalowy – pozytywnego wizerunku, akceptacji dla działań marketingowych, afirmacji marki.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aneta Michałkowicz, wiceprezes i dyrektor operacyjny Call One SA

Polecane