Konsument jest społecznościowy

Karolina Zawadka
13-07-2016, 22:00

Z badania „Lubię to i Kupuję to” wynika, że obecność marki w social mediach jest obowiązkowa.

Robienie zakupów jest obecnie wielokanałowym procesem. Izba Gospodarki Elektronicznej postanowiła sprawdzić, jak sprzedają media społecznościowe. Wkrótce opublikuje raport „Lubię to czy Kupuję to” poświęcony analizie wpływu social mediów na aktywność konsumencką. Badanie wykonał Mobile Institute. Nie od dziś wiadomo, że kluczem do efektywnej sprzedaży jest dotarcie i pozyskanie klientów. Jak wynika z badania, współczesny konsument jest nie tylko smart, ale również social.

— Media społecznościowe to naturalne środowisko, w którym dzieli się opiniami ze znajomymi, zasięga ich porad w zakresie konkretnych produktów i szuka inspiracji zakupowych. Regularna i przemyślana obecność sklepów internetowych w tym kanale powinna być częścią procesu sprzedaży i obsługi klienta — mówi Dorota Bachman, prezes zarządu e-izby. Wyniki badania świadczą, że dzisiejszy konsument aktywnie korzysta z social mediów. 84 proc. badanych internautów deklaruje posiadanie konta w przynajmniej jednym medium społecznościowym. 63 proc. użytkowników korzysta z nich regularnie, zaś 15 proc. non stop. Na pierwszym miejscu jest Facebook (73 proc.), drugie zajmuje YouTube, a następne są Instagram, Nasza Klasa, Snapchat i Google+ — z tych serwisów korzysta nie więcej niż 20 proc. badanych. Kobiety nieco częściej korzystają z Facebooka i Naszej Klasy, a mężczyźni — z Twittera, ask.fm i Google+. Facebook najwięcej użytkowników ma w grupie 19-24 lata (88 proc.), w przedziale 15-18 lat jego popularność jest znacznie niższa. YouTube króluje wśród młodych — korzysta z niego 54 proc. osób z kategorii wiekowej19-24. Jednocześnie używa go ponad 30 proc. osób w wieku 55+. 43 proc. użytkowników social mediów „lajkuje różne marki. Nieco częściej robią to kobiety niż mężczyźni (6 p.p. przewagi). Niemal co drugi polski internauta śledzi marki w social mediach, 46 proc. użytkowników poznaje je dzięki nim, zaś 60 proc. badanych poszukuje informacji o markach i treści przez nie udostępnianych. Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że im wyższa jest grupa wiekowa, tym częściej śledzi ona marki w social mediach. Najwięcej zwolenników marek w mediach społecznościowych jest wśród mieszkańców dużych miast (77 proc.). W małych miastach i na wsiach jest to 40 proc. 75 proc. użytkowników twierdzi, że pozytywne opinie wpływają na ich skłonność do zakupu, zaś negatywne oceny zniechęcają ponad 2/3 ankietowanych. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Konsument jest społecznościowy