Konsumpcja utknęła w stagnacji

  • Jacek Kowalczyk
24-04-2013, 00:00

Dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce według GUS

Polscy konsumenci trzymają w ryzach wydatki. W marcu 2013 r. łączna wartość sprzedaży detalicznej była dokładnie na takim poziomie jak przed rokiem, a w całym pierwszym kwartale wzrosła jedynie o 0,4 proc.

Wynik byłby jeszcze gorszy, gdyby nie korzystny efekt kalendarzowy (w tym roku przedświąteczne zakupy przypadły na marzec, a przed rokiem na kwiecień).

„Nie można wykluczyć, że na te wyniki negatywnie oddziaływała niekorzystna pogoda w marcu. Mimo to, dane potwierdzają, że nastroje konsumentów są słabe. To skutek realnego spadku funduszu wynagrodzeń w Polsce oraz obaw konsumentów przed skutkami spowolnienia gospodarczego, które skłaniają do zwiększania oszczędności” — komentuje Tomasz Kaczor, główny ekonomista BGK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Kowalczyk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Konsumpcja utknęła w stagnacji