Kontrakty poddają się negatywnym nastrojom

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 28-09-2021, 13:50

Wycena kontraktów terminowych na indeksy amerykańskich giełd jednoznacznie wskazuje, że wtorkowa sesja może toczyć się pod dyktando sprzedających. Podaż szczególnie mocno uzewnętrznia się w segmencie spółek technologicznych.

Fot. rabbimichoel/Pixabay

Około godziny 13:30 kontrakty na indeks Dow Jones IA spadały o 0,45 proc. Futures na wskaźnik szerokiego rynku S&P500 zniżkowały o0,92 proc. Z kolei ponad 1,6-proc. tracił technologiczny Nasdaq.

Wśród handlujących znów mocno odżyły obawy związane z globalnym ożywieniem. W obliczu szybko rozprzestrzeniającego się kryzysu energetycznego inwestorzy wyrażają coraz większe zaniepokojenie utrzymaniem popytu w światowej gospodarce oraz dodatkowymi komplikacjami związanymi z łańcuchami dostaw. To dobra pożywka dla procesów inflacyjnych, które grożą utrzymaniem się presji przez dłuższy czas niż sądzi część banków centralnych.

Ten niepokój znajduje odzwierciedlenie w tradycyjnym dla okresów zawirowań umocnieniu dolara oraz wzroście rentowności obligacji. Zyski z amerykańskich benchmarkowych 10-latek podskoczyły do ponad 1,5 proc. zaś w przypadku papierów o krótszym terminie zapadalności kierują się w stronę poziomów sprzed pandemii.

Na rynku surowcowym nadal drożeje ropa, której notowania znalazły się najwyżej od 2018 r. W górę idzie też wycena futures na gaz ziemny, które są najdroższe od siedmiu lat. Skłąnia to analityków do podnoszenia prognoz, jak w przypadku banku Goldman Sachs, który podwyższył projekcję dla ropy Brent do 90 USD za baryłkę w tym roku.

W przedsesyjnym handlu zdecydowanie tanieją udziały koncernów z segmentu high-tech. Wśród nich są m.in. papiery Alphabetu, Amazona, Apple, Facebooka, Netflixa czy Tesli. Podaż ujawnia się też na udziałach czołowych producentów procesorów w tym AMD i Nvidii.

W przeciwnym kierunku podąża natomiast wycena akcji Forda, drożejąc o ponad 4 proc. To zasługa komunikatu o mega inwestycji jaką drugi pod względem wielkości po GM, producent samochodów w Stanach Zjednoczonych przeprowadzi wspólnie z południowokoreańskim SK Innovation. Kosztem 11,4 mld USD stworzą oni zakład produkujący elektryczne wersje pickupa F-150 oraz trzy fabryki akumulatorów w UA. c

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane