Koreański Hyundai Glovis sprzedał chińskiemu Changjiu Logistics 30 proc. udziałów w polskiej firmie Adampol, donosi BusinessKorea.
Firmy łączą siły, aby zaoferować usługi logistyczne między Chinami i Europą. Podobnie jak Adampol, Changjiu zajmuje się m.in. przewozem samochodów. W 2019 roku przetransportowało ich w Chinach 3,2 mln transportem lądowym i koleją. Atrakcyjność Adampola wynika m.in. z tego, że posiada kolejowy terminal przeładunkowy Małaszewicze. Analitycy wskazują możliwość osiągnięcia efektów synergii ze współpracy z Changjiu wynikających z zabezpieczenia przez chińską spółkę dużego wolumenu dostaw przez Trans-China Railway (TCR). To linia kolejowa łącząca Chiny, Wspólnotę Niepodległych Państw i Europę. Eksperci wskazują, że wykorzystanie przez Changjiu potencjału Małaszewicz pozwoli na obniżenie kosztów transportu i lepsze zarządzanie jego terminowością.