Koreańczycy sprzedali Chińczykom część biznesu w Polsce by wzmocnić transport Chiny-Europa

opublikowano: 04-03-2021, 10:55

Koreański Hyundai Glovis sprzedał chińskiemu Changjiu Logistics 30 proc. udziałów w polskiej firmie Adampol, donosi BusinessKorea.

Firmy łączą siły, aby zaoferować usługi logistyczne między Chinami i Europą. Podobnie jak Adampol, Changjiu zajmuje się m.in. przewozem samochodów. W 2019 roku przetransportowało ich w Chinach 3,2 mln transportem lądowym i koleją. Atrakcyjność Adampola wynika m.in. z tego, że posiada kolejowy terminal przeładunkowy Małaszewicze. Analitycy wskazują możliwość osiągnięcia efektów synergii ze współpracy z Changjiu wynikających z zabezpieczenia przez chińską spółkę dużego wolumenu dostaw przez Trans-China Railway (TCR). To linia kolejowa łącząca Chiny, Wspólnotę Niepodległych Państw i Europę. Eksperci wskazują, że wykorzystanie przez Changjiu potencjału Małaszewicz pozwoli na obniżenie kosztów transportu i lepsze zarządzanie jego terminowością.

BusinessKorea pisze, że Hyundai Glovis stworzy z chińskim partnerem markę kolejową Europe China Train (ECT). Pozwoli to uruchomić transport z takich chińskich miast jak Xian, czy Chongqing przez Polskę m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Norwegii czy Szwecji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, BusinessKorea

Polecane