Korporacje stawiają na przyjazne biura

Karolina Zawadka
opublikowano: 07-08-2016, 22:00

Rozbudowane strefy relaksu, piłkarzyki czy klimatyczne fototapety nie są już domeną branży kreatywnej.

Zdaniem dra Craiga Knighta z University of Exetero, to, w jakim otoczeniu się znajdujemy, wpływa na nasze samopoczucie i produktywność. — Jak wynika z naszych badań, dla zdecydowanej większości (ok. 60 proc.) pracowników z sektora usług dla biznesu wygląd i organizacja miejsca pracy są ważne. Te dane obalają mit, zgodnie z którym estetyczne i nieszablonowo zaaranżowane biuro powinno być zarezerwowane dla agencji reklamowych czy innych sektorów kreatywnych — komentuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu oraz członek zarządu Mikomax Smart Office. Obecnie polskie firmy są coraz bardziej otwarte na niestandardowe rozwiązania. Jako przykład można podać firmę AstraZeneca reprezentującą branżę farmaceutyczną, która w nowej siedzibie swojej firmy sale konferencyjne ozdobiła fototapetami przedstawiającymi plaże, pola rzepaku czy stogi siana. Natomiast firma Aviva postawiła na zmianę aranżacji wnętrz, która wywoływać ma pozytywne skojarzenia.

— W naszej nowej siedzibie zapewniliśmy przestrzenie do relaksu i pokój gier. Piętra mają swój indywidualny charakter według propozycji wybranych przez pracowników (np. las, miasto, niebo, morze, góry). Wyróżniającym się elementem projektu jest taras o powierzchni 800 mkw., na którym można nie tylko zjeść posiłek czy pracować, ale też oderwać się na chwilę od zadań i poćwiczyć w siłowni na świeżym powietrzu — mówi Monika Kulińska, people director Avivy. Rozbudowanie strefy relaksu to niejedyne rozwiązania, po które sięgają firmy. Ciekawym trendem jest tworzenie stref podobnych do tych, które odnajdziemy w przestrzeni miejskiej. Przykładem może być firma GFT Polska, która swoją kantynę dla pracowników zaprojektowała na styl sieciowej kawiarni. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane