Kosmetyki nie będą piękne

MICH
28-12-2016, 22:00

Szokujące prognozy 2017 redakcji Pulsu Biznesu

Grupa posłów złoży projekt zakazujący reklamy kosmetyków. Uzasadnienie? „Negatywny wpływ na młodzież, która jest przekonana, że bez użycia tych produktów nie jest wystarczająco atrakcyjna”. Podobne projekty złoży dla sprzętu elektronicznego, jak np. telefony komórkowe i komputery oraz odzieży.

Tymczasem zakaz reklamy kosmetyków to niejedyne ograniczenie dla branży, które wyniknie z projektów przepisów.

Rozdział 4. tworzonej właśnie ustawy dokładnie określi dopuszczalne sposoby wyróżniania się na rynku. Chodzi m.in. o kształt i kolorystykę opakowań, znajdujące się na nich grafiki czy logotypy producentów. Z definicji wszystkie opakowania mają być białe bez żadnych dodatkowych elementów zwiększających atrakcyjność produktu. Informacja o składzie i dane producenta nie mogą zajmować większego obszaru niż 5 x 7 cm. Przewidziano jednak odstępstwa. Producent, który spełni łącznie następujące kryteria, będzie mógł używać nie białych, a czerwonych zakrętek/pokrywek do kosmetycznych opakowań.

Wcześniej będzie musiał udowodnić, że: 100 proc. kapitału zainwestowanego w firmę w ostatnich 25 latach pochodziło z Polski, wszyscy pracownicy firmy to Polacy,nazwa przedsiębiorstwa i marka kosmetyków mają ewidentnie polskie konotacje. Ci, którzy spełnią kryteria, będą mogli ponadto się ubiegać o zezwolenie na zwiększenie powierzchni przydzielonej na informacje o składzie kosmetyku, a w wyjątkowych przypadkach zamieścić również kolorowe logo!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MICH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kosmetyki nie będą piękne