Kosztowne opóźnienie Okęcia

ANP
30-04-2007, 00:00

Zaostrza się konflikt między wykonawcą terminalu 2 a PPL. Na polubowne rozwiązanie nie ma już chyba co liczyć.

Zaostrza się konflikt między wykonawcą terminalu 2 a PPL. Na polubowne rozwiązanie nie ma już chyba co liczyć.

Już wiadomo, że 2 maja turyści nie będą mogli skorzystać z nowej hali odlotów terminalu 2 (T2) na warszawskim lotnisku Okęcie, którego generalnym wykonawcą jest konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex- Estudio Lamela. Powód? Po raz drugi nie odbyły się planowane próby pożarowe w całym budynku, a w związku z tym nie nastąpił jego odbiór. Z informacji „PB” wynika, że przyczyną odstąpienia straży od odbioru obiektu były m.in. prace budowlano-instalacyjne. Kto ponosi winę za poślizg z T2? Nie nam rozsądzać.

Według konsorcjum, powodem są opóźnienia PPL w akceptacji projektów wykonawczych, które zostały zatwierdzone przez niezależnego weryfikatora zaaprobowanego przez PPL. Z kolei PPL do winy się nie poczuwa — jak twierdzi Artur Burak , jego rzecznik — nawet w mikroskali. Jego zdaniem, opinia weryfikatora nie jest  w żadnym wypadku ostatecznym potwierdzeniem prawidłowości dokumentacji.

— Ten materiał musi być zgodny choćby z wymaganiami PPL i polskimi normami, a kolejne wersje dokumentacji tych wymogów nie spełniały — dodaje Artur Burak.

Z aneksu do umowy wynika, że za każdy dzień zwłoki będą naliczane kary umowne. W grę wchodzi kwota nawet 70 tys. USD dziennie (górny pułap kary określono na 25 mln USD). Wszystko wskazuje na to, że kary będą naliczane, ale sprawa najprawdopodobniej zakończy się w sądzie.

— Limit kar sięga 10 proc. wartości kontraktu w odniesieniu do całego przedmiotu kontraktu, ale w tym przypadku ewentualne konsekwencje mogą dotyczyć jedynie jednego z etapów prac — mówi Krzysztof Kozioł, rzecznik konsorcjum.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kosztowne opóźnienie Okęcia