Zysk detalisty przed opodatkowaniem spadł w okresie 52 tygodni zakończonym 31 marca 2018 r. aż o 62 proc. do 66,8 mln GBP ze 176,4 mln GBP w poprzednim roku.

Zaszkodziła mu jednorazowa opłata w wysokości 321 mln GBP na pokrycie kosztów reorganizacji swoich sklepów w Wielkiej Brytanii.
Brytyjski potentat ogłosił we wtorek, że planuje zamknąć 100 sklepów do 2022 r., przyspieszając restrukturyzację która według niego, jest "istotna" dla przyszłości całej sieci.
Dyrektor naczelny M & S, Steve Rowe podkreślił w rozmowie z BBC, że „…nastąpiła znacząca zmiana w zwyczajach zakupowych klientów, a co ważniejsze zmiana w handlu online”.
W zeszłym roku powiedziałem, iż spodziewamy się, że w ciągu następnych pięciu lat będziemy mieć trzecią część naszej działalności w Internecie, ponieważ chcemy mieć pewność, że odpowiadamy na zapotrzebowanie klientów, a przyszłością są właśnie zakupy online – powiedział Rowe.
Dodał, że wzrost stawek biznesowych wpłynął na rentowność niektórych sklepów.
Wymieniając pozytywne zmiany, Rowe stwierdził, że jedną z nich, wartą szczególnego podkreślenia jest, że odzież damska zdobyła klientów po raz pierwszy od siedmiu lat.