Kozaki i płaszcze idą jak świeże bułeczki

Katarzyna Sadowska
opublikowano: 13-09-2010, 00:00

Nie wszystkich martwi chłodny i deszczowy wrzesień. Spółki odzieżowe i obuwnicze mają żniwa.

Nie wszystkich martwi chłodny i deszczowy wrzesień. Spółki odzieżowe i obuwnicze mają żniwa.

Wrześniowa aura w tym roku nie rozpieszcza Polaków. Miesiąc zaczął się zimno i mokro — typowo jesiennie, mimo że według kalendarza jest jeszcze lato. Nie wszyscy przeklinają jednak początek miesiąca. A na pewno nie handlowcy.

— Mój punkt widzenia odnośnie pogody jako prezesa jest teraz odmienny od punktu widzenia człowieka. Ładna pogoda mnie nie cieszy —przyznaje Witold Jesionowski, prezes Gino Rossi.

Spółka handluje obuwiem i odzieżą damską z wyższej półki.

— Z naszego punktu widzenia to dobrze, że od 10 dni pada. Kolekcja jesienno-zimowa sprzedaje się dzięki temu bardzo dobrze, zarówno w salonach Gino Rossi, jak i Simple. Lepiej niż przed rokiem —mówi Witold Jesionowski.

Podobnego zdania jest Grzegorz Pilch z VistuliWólczanki.

— Zdecydowanie widać pozytywny wpływ kiepskiej pogody na poziom sprzedaży. I nie chodzi tu wyłącznie o jesienno-zimowe kolekcje Vistuli i Wólczanki oraz Deni Cler — potwierdza prezes.

Co ciekawe — zwiększone obroty widać również w salonach jubilerskich Kruka, należących do grupy.

— Gdy pogoda nie sprzyja, ludzie chętniej chodzą do centrów handlowych i spędzają tam więcej czasu. Sprzedaż jest zdecydowanie wyższa w porównaniu z ubiegłoroczną — mówi Grzegorz Pilch.

Przypomina, że ubiegły rok był dla branży odzieżowej wyjątkowo trudny, więc nie jest najlepszym punktem odniesienia, ale i tak wzrosty cieszą.

Zwiększony ruch widać też w salonach CCC, Quazi i Boti, którymi zarządza NG2.

— Liczba klientów odwiedzających nasze sklepy rośnie we wrześniu w dwucyfrowym tempie — mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes, dyrektor finansowy NG2.

Przyznaje, że początek miesiąca był dla spółki znakomity.

— Jeśli taka pogoda się utrzyma, wrzesień będzie bardzo dobrym miesiącem —podkreśla Piotr Nowjalis.

Pojawiły się już prognozy synoptyków mówiące o tym, że zima przyjdzie w tym roku wcześnie, będzie długa, mroźna i śnieżna. Branża handlowa zaciera ręce. Tym bardziej że czwarty kwartał jest dla niej najistotniejszym okresem w roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu