Kraft Foods chce przejąć Cadbury

Katarzyna Sadowska
opublikowano: 08-09-2009, 00:00

Amerykański gigant za 10 mld GBP chce przejąć słodki kąsek. Brytyjczycy odpowiadają — dajecie za mało.

Amerykański gigant za 10 mld GBP chce przejąć słodki kąsek. Brytyjczycy odpowiadają — dajecie za mało.

Kraft Foods, drugi na świecie koncern spożywczy, producent m.in. czekolad Milka, za 10,2 mld GBP (0,745 GBP za akcję) chciał kupić brytyjskie Cadbury. Oferta została jednak odrzucona. To nie zniechęca amerykańskiego giganta.

— Kraft będzie musiał zapłacić znacznie więcej. Możliwe, że 1,2 GBP za walor — szacuje Warren Ackerman, analityk z Evolution Securities.

Podobnego zdania jest Andrew Wood z Sanford C. Bernstein.

— Cadbury wart jest więcej — mówi analityk.

Wczoraj akcję Cadbury wyceniano na 0,8 GBP. Zdaniem specjalistów, dzięki fuzji powstałby silny, globalny gracz na rynku żywności i słodyczy o rocznych przychodach ze sprzedaży na poziomie 50 mld USD. Do tego doszłyby oszczędności rzędu 625 mln GBP rocznie. Fuzja byłaby też ratunkiem dla pracowników Cadbury, m.in. w Anglii. Zamknięcie zakładu w Somerdale zostałoby wstrzymane.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy