"Kraj chlamydii": takie reklamy witają turystów w Norwegii

aktualizacja: 22-06-2018, 11:36

Reklama prezerwatyw w sklepie 7-eleven zszokowała norweską izbę turystyczną przekazem o chorobach wenerycznych, informuje thelocal.no.

„Witamy w Norwegii! Kraju chlamydii”, takie hasło widnieje na plakacie przedstawiającym młodą norweską parę ubraną w tradycyjne stroje pozującą na tle ośnieżonych gór i fiordów.

Izba turystyczna skrytykowała reklamę za przedstawianie Norwegii w negatywnym świetle.

- (To) sprawia, że Norwegowie wydają się być nieokrzesanymi, sprośnymi, oszalałymi na punkcie seksu ludźmi. To nie jest dobra reklama dla Norwegii - przedstawienie Norwegii i Norwegów to katastrofa – powiedział Stein Ove Rolland twórca oryginalnej kampanii reklamowej promującej Norwegię.

Kontrowersyjna reklama prezerwatyw znajduje się między innymi na Dworcu Centralnym w Oslo, jednym z pierwszych miejsc widzianych przez zagranicznych turystów odwiedzających Norwegię.

Jednak Tore Holte Follestad, kierownik z organizacji pozarządowej Sex og samfunn (seks i społeczeństwo) chwali kampanię. Jego zdaniem krajowa służba zdrowia powinna sama przeprowadzić podobna kampanię.

- Myślę, że przekazana tu jest ważna wiadomość bez czynienia osądu i zostanie to zauważone – powiedział w rozmowie z dziennikiem Dagbladet.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / "Kraj chlamydii": takie reklamy witają turystów w Norwegii