Ostatnia misja gospodarcza do Omanu, poprzednie do Kataru, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz start rządowego programu promocji polskiego eksportu Go Arabia - kraje arabskie to w ostatnim czasie hitowy kierunek ekspansji, o którym dużo się mówi.
Wzrosty eksportu do wybranych państw są imponujące, przykładowo do ZEA był bliski 50 proc. a w przypadku Algierii nawet prawie 90 proc. r/r. Rynki państw arabskich będą w najbliższym czasie jednym z najważniejszych i najbardziej opłacalnych kierunków polskiego eksportu.Wśród najważniejszych arabskich partnerów Polski są: w Afryce Północnej Algieria i Maroko a na Półwyspie Arabskim Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Polskie przedsiębiorstwa mierzą jednak wysoko i zaczynają podbijać również rynki innych krajów takich jak np. Bahrajn czy Katar. Bogactwo pochodzące z surowców naturalnych napędza popyt na wiele produktów. Jednocześnie w wielu krajach arabskich klimat uniemożliwia lub utrudnia produkcję rolną czy spożywczą, co dodatkowo wymusza większy import żywności. Popyt na importowane dobra jest więc wysoki i polscy eksporterzy powinni szukać niszy którą mogą na danym rynku wypełnić. Polska żywność i produkty spożywcze mogą także z powodzeniem konkurować z już obecnymi na rynkach arabskich firmami, chociażby z innych państw europejskich.