Krakodlew S.A. tworzy innowację wielkiego formatu

opublikowano: 25-07-2019, 22:00

Krakodlew S.A. opracowuje innowacyjną technologię wytwarzania masywnych kadzi.

Dział B+R Spółki Krakodlew S.A. opracowuje innowacyjną technologię Slag Ladle Tech w zakresie kadzi żużlowych. Kadzie to jedne z czołowych produktów odlewniczych oferowanych przez krakowską spółkę dla rynku hutniczego w Europie i na świecie.

— Opracowanie innowacyjnej technologii i jej wdrożenie pozwoli nam na osiągnięcie pozycji lidera oraz zaoferowanie zupełnie nowego produktu odlewniczego, biorąc pod uwagę parametry produktu i procesu — mówi Agnieszka Ziółka prezes zarządu Krakodlew S.A.

Realizacja projektu badawczo rozwojowego możliwa jest dzięki finansowaniu z NCBiR w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Spółka Krakodlew S.A. jest jednym z nielicznych przykładów na polskim rynku spółek sektora odlewniczego o długoletniej historii, które przetrwały transformację gospodarczą i posiadają dziś silną pozycję rynkową w skali europejskiej, dostarczając wysokiej jakości odlewy dla krajów Europy Zachodniej. Doświadczenie Spółki Krakodlew S.A. sięga roku 1966, kiedy to otwarty został wydział wlewnic w hucie, w Krakowie. Od tego czasu rozpoczęto produkcję wlewnic z żeliwa.

W 1995 r. pracownicy wydziału, chroniąc go przed likwidacją, powołali spółkę akcyjną. Spółka realizuje politykę innowacyjności oraz otwarcia na współpracę z jednostkami i instytutami badawczo-rozwojowymi, a także szerszego integrowania i wymiany doświadczeń w sektorze odlewniczym. Jest jednym z inicjatorów założenia Klastra Innowacyjne Odlewnictwo, który powołano do życia 2011 r. Nastawienie na realizację kooperacji z kontrahentami z Unii Europejskiej oraz ze świata wymaga stałego uczestniczenia w wydarzeniach, konferencjach i targach. W tegorocznej edycji największych targów odlewniczych na świecie — GIFA/METEC/NEW CAST w Dusseldorfie spółka zaprezentowała się z wysokopowierzchniowym stoiskiem w rozpoznawalnym wizerunku marki. Współczesne wyzwania generują również szeroką realizację wewnętrznych projektów employer brandingowych, które zapewniają dostęp do wiedzy i wysoce wykwalifikowanej kadry m.in. w oparciu o narzędzia wirtualnej rzeczywistości (VR).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu