Kraków chce przyciągnąć gości kampanią billboardową i imprezami

Polska Agencja Prasowa SA
28-06-2006, 14:24

Kraków rozpoczyna akcję promocyjną, która ma przyciągnąć do stolicy Małopolski turystów z kraju i z zagranicy. Mają temu służyć billboardy, które pojawią w kilku niemieckich miastach, Dni Krakowa, które odbędą się w Sopocie, a także bogaty program imprez kulturalnych w samym grodzie Kraka.

Kraków rozpoczyna akcję promocyjną, która ma przyciągnąć do stolicy Małopolski turystów z kraju i z zagranicy. Mają temu służyć billboardy, które pojawią w kilku niemieckich miastach, Dni Krakowa, które odbędą się w Sopocie, a także bogaty program imprez kulturalnych w samym grodzie Kraka.

Poinformowano o tym w środę podczas konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Krakowa.

Plakaty, przedstawiające jedną z największych atrakcji Krakowa - "Damę z łasiczką" Leonarda da Vinci, tym razem trzymającą w ręku piłkę nożną, pojawią się od piątku na 1200 billboardach w siedmiu miastach Niemiec, m.in. w Berlinie, Hamburgu, Kolonii, Monachium i Stuttgarcie. Ma to zachęcić mundialowych gości do odwiedzenia Krakowa; "Fans Welcome" - głosi hasło kampanii.

"Przekaz skierowany jest do fanów piłki nożnej, którzy przyjechali do Niemiec z różnych stron świata, by oglądać zmagania piłkarzy. Chcemy, by zainteresowali się także Krakowem" - powiedziała podczas konferencji prasowej dyrektor wydziału promocji i turystyki UMK Katarzyna Gądek.

To druga kampania billboradowa Krakowa w Niemczech. Jej koszt to 90 tys. euro.

Dla turystów z całej Polski skierowana jest natomiast impreza "Kraków w Sopocie", która odbędzie się w dniach 20-22 lipca. Podczas imprezy można będzie otrzymać materiały promujące Kraków, zobaczyć fragment oryginalnej płyty z Rynku Głównego w Krakowie, smoka wawelskiego oraz zrobić "pamiątkowe zdjęcie z Krakowa" dzięki trzem monidłom z tamtejszymi widokami. 22 lipca w amfiteatrze leśnym w Sopocie odbędzie się koncert krakowskich artystów, w którym wystąpią m.in. Grzegorz Turnau, zespół Kroke i Morion Trio.

Bogato prezentuje się także program imprez kulturalnych w samym Krakowie. "To najbardziej komplementarna z naszych letnich ofert, stworzona z myślą o turystach, którzy chcą poznawać nasze dziedzictwo i kulturę artystyczną. Przygotowaliśmy program tak, by dosłownie na każdy dzień była interesująca i różnorodna oferta" - powiedział dyrektor wydziału kultury i dziedzictwa narodowego UMK Stanisław Dziedzic.

W letnim programie kulturalnym i artystycznym Krakowa znalazły się tradycyjne imprezy festiwalowe, odbywające się w mieście od lat, np. Festiwal Kultury Żydowskiej, Letni Festiwal Jazzowy w Piwnicy pod Baranami, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych, Festiwal Tańców Dworskich "Cracovia Danza" i Festiwal "Muzyka w Starym Krakowie". Są także m.in. Letni Festiwal Plenerowy Capelli Cracoviensis, Przegląd Teatralny "Letnia Scena pod Ratuszem", przygotowany przez Teatr Ludowy, a także cykl koncertów i spektakli "Lato na Dachu" i Lato Organowe przy Trakcie Królewskim 2006.

W ubiegłym roku Kraków odwiedziło 7 mln 100 tys. gości. W tym roku ta liczba wzrośnie prawdopodobnie o 20 proc. - spodziewają się gospodarze miasta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kraków chce przyciągnąć gości kampanią billboardową i imprezami