Kraków w 2006 r. rozpoczyna swoją promocję turystyczną

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 22-12-2005, 16:50

Promocja produktów regionalnych, imprezy sportowe i kulturalne to inicjatywy, które zamierza podjąć Urząd Miasta Krakowa (UMK) w 2006 r. w celu przyciągnięcia jak największej liczby turystów - poinformowała w czwartek PAP dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK Katarzyna Gądek.

Promocja produktów regionalnych, imprezy sportowe i kulturalne to inicjatywy, które zamierza podjąć Urząd Miasta Krakowa (UMK) w 2006 r. w celu przyciągnięcia jak największej liczby turystów - poinformowała w czwartek PAP dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK Katarzyna Gądek.

    Jak dodała, plan działań promocyjnych Krakowa na 2006 r. został już przekazany Polskiej Organizacji Turystycznej (POT).

    Liczba turystów odwiedzających Kraków wciąż rośnie. Ze wstępnych szacunków Małopolskiej Organizacji Turystycznej (MOT) wynika, że w 2005 r. Kraków odwiedzi łącznie 7,1 mln turystów zagranicznych i krajowych. Dla porównania, w 2004 r. było ich 6,4 mln, a w 2003 r. - 5,5 mln.

    "Podejmujemy działania na rzecz rozwoju oraz promocji wizerunkowej i turystycznej Krakowa. Prowadzimy biuro kongresów i konferencji, którego celem jest propagowanie oferty krakowskiej" - powiedziała Gądek.

    Dodała, że w ramach promocji wizerunkowej Krakowa będą realizowane ogólnopolskie i zagraniczne kampanie promocyjne, w tym imprezy sportowe: międzynarodowy mityng w chodzie sportowym "Na rynek Marsz" oraz mistrzostwa Europy juniorów i młodzieży w kajakarstwie slalomowym.

    Ponadto Urząd będzie współorganizatorem przedsięwzięć promujących produkty regionalne: "Festiwal Smaku", "Dożynki krakowskie", "Święto chleba". "Oscypki, kwaśne mleko, naturalne soki oraz tradycyjne wyroby piekarnicze to specjały naszego regionu" - dodała Gądek.

    Wśród kulturalnych imprez przewiduje się m.in. "III Noc Muzeów w Krakowie", "Otwarte Drzwi Muzeów" oraz zwiedzanie Wieży Hejnałowej Kościoła Mariackiego w okresie letnim. Do późnych godzin nocnych będą czynne wszystkie krakowskie muzea. Będzie można odwiedzać nie tylko stałe ekspozycje, ale również specjalne wystawy,przygotowane na tę okazję. Organizatorzy umożliwią również zwiedzanie muzeów od kuchni, tj. pracowni renowacji i konserwacji.

    Ponadto w czerwcu odbędą się obchody Święta Miasta Krakowa oraz Dnia Otwartego Magistratu z możliwością obejrzenia wystaw tematycznych.

    Urząd zamierza zrealizować również ogólnopolską kampanię wizerunkową z okazji 750-lecia lokacji Krakowa.

    Działania promocyjne Krakowa będą wspierane przez zagraniczne przedstawicielstwa POT. Urząd będzie też współpracował z Krakowską Izbą Turystyki w zakresie przygotowania konkursu na najlepsze usługi turystyczne w Krakowie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane