Czytasz dzięki

KRD: średnie zadłużenie przeciętnego konsumenta wynosi 6 tys. zł, a przedsiębiorcy 16 tys. zł

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 05-09-2005, 20:33

Średnie zadłużenie konsumenta i przedsiębiorcy uwzględnionego w Krajowym Rejestrze Długów (KRD) wynosi statystycznie odpowiednio 6 tys. i 16 tys. zł. Wśród rekordzistów indywidualnych zadłużenie dochodzi do 255 tys. zł, natomiast wśród przedsiębiorców do 3 mln zł - poinformował poniedziałek PAP prezes KRD Adam Łącki.

Średnie zadłużenie konsumenta i przedsiębiorcy uwzględnionego w Krajowym Rejestrze Długów (KRD) wynosi statystycznie odpowiednio 6 tys. i 16 tys. zł. Wśród rekordzistów indywidualnych zadłużenie dochodzi do 255 tys. zł, natomiast wśród przedsiębiorców do 3 mln zł - poinformował poniedziałek PAP prezes KRD Adam Łącki.

    Przez lata portfel niezapłaconych należności rósł odbijając się na efektach gospodarczych. Tamę temu położyła przed dwoma laty ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczej. Już dzisiaj można powiedzieć, że dzięki niej firmy korzystające z Krajowego Rejestru Długów odzyskały 286 mln zł, a dłużnicy coraz szybciej regulują swoje zobowiązania.

    Wciąż jednak przedsiębiorca w Polsce czeka 1000 dni na odzyskanie należności, a w Rosji 300 dni, natomiast w krajach europejskich ponad 100 - podaje Bank Światowy.

    Krajowy Rejestr Długów to największa spośród czterech działających na rynku polskim firm zbierających i przechowujących informacje gospodarcze. Istnieje od dwóch lat. Jej klientami są przedsiębiorcy przekazujący dane o osobach lub instytucjach nie wywiązujących się ze swoich zobowiązań finansowych.

    Dzisiaj 15,8 tys. spośród nich ma stałe umowy z KRD. Są to przede wszystkim instytucje finansowe udzielające kredytów, firmy leasingowe, operatorzy telefonii komórkowej, spółki energetyczne, spółdzielnie mieszkaniowe oraz wiele małych i średnich przedsiębiorstw.

    "Nie jesteśmy firmą windykacyjną" - podkreśla Łącki. "Gromadzimy jedynie dane, ale także monitorujemy przedsiębiorstwa. W naszym rejestrze są niewiarygodni partnerzy, ale również firmy rzetelne" - powiedział.

    Jak zapowiedział Łącki, wkrótce powstawać będą w dużych centrach handlowych punkty, w których indywidualni klienci będą mogli sprawdzić wiarygodność np. developera, od którego chcą kupić mieszkanie, czy pracodawcy, u którego chcą podjąć pracę. Pierwsze takie punkty powstaną we Wrocławiu.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane