Kreatorzy jutra nagrodzeni

[SACH]
08-03-2012, 00:00

Mniej konformizmu i poprawności, więcej kreatywności w firmach — zachęca PARP. I promuje tych, którzy idą tą drogą.

Systemy motywacyjne większości polskich firm najczęściej nastawione są na nagradzanie skuteczności i karanie błędów. W takich warunkach trudno o kreatywność.

— Dużo mówi się o niskim poziomie innowacyjności w Polsce. Warto jednak zwrócić uwagę, że pod wieloma względami nie mamy się czego wstydzić, np. jeśli chodzi o eksport wzornictwa przemysłowego Polska jest na ósmym miejscu na świecie. Mimo wszystko sporo jest jeszcze do zrobienia w obszarze promowania kreatywności. Stąd nasz konkurs „Kreowanie jutra” — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Inicjatywa promuje firmy, które tworzą warunki sprzyjające rozwojowi kreatywności, jak i pracowników — inicjatorów zmian. Najlepszych poznaliśmy wczoraj. W kategorii pracodawców równych sobie nie miał Sitech z Polkowic, producent siedzisk samochodowych m.in. do Volkswagena.

— W naszej firmie pracownicy mają pełną informację o planach i mogą współdecydować o inwestycjach. Jednocześnie mają swobodę, jeśli chodzi o propozycje zmian, kreatywność jest wręcz wskazana. Efektem jest kilkaset pomysłów innowacji — mówi Marcin Czyczerski, dyrektor ds. ekonomicznych firmy Sitech z Polkowic.

Wyróżnienia dla pracodawców dostała firma elektroenergetyczna Twerd, zakłady automatyki budynkowej Fibar Group oraz zakład poprawczy w Poznaniu. Jednocześnie prezes PARP ogłosiła kolejną, trzecią edycję konkursu. Wnioski można składać do końca maja.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [SACH]

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Kreatorzy jutra nagrodzeni