Krótki przewodnik po zasadach reklamy

ACH
05-02-2007, 00:00

Psychologowie i praktycy reklamy znają kilka prostych zasad, które mogą pomóc przy projektowaniu kampanii.

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach reklamowych samochodów osobowych:

umieszczanie centralnego punktu optycznego na billboardzie w środku zamiast w jednej trzeciej odległości od górnej krawędzi obrazu.

zbyt atrakcyjna kobieta reklamująca samochód (to ona przyciąga uwagę odbiorcy, a reklamowany produkt jest jedynie tłem).

zbyt małe uwzględnianie zdania znajomych przyszłego odbiorcy na temat reklamowanego produktu (zwracamy uwagę na to, co przyciąga uwagę innych ludzi).

Jak więc reklamować skutecznie nowe samochody?

nazwa firmy umieszczana na plakacie powinna znajdować się po prawej stronie fotografii bądź rysunku;

logo (obrazowy znak firmowy) powinno znajdować się na lewo od informacji werbalnej;

jeśli reklama ma być wskazówką, powinna być rzeczowa i zawierać konkretne informacje, m.in. na temat spalania, bezpieczeństwa, wytrzymałości (samochód kupujemy racjonalnie z wysokim zaangażowaniem).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ACH

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Krótki przewodnik po zasadach reklamy