KRRiT przyjęła uchwałę o zmianie koncesji TV Puls

23-01-2007, 19:52

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła we wtorek uchwałę o zmianie koncesji TV Puls z wyspecjalizowanej na uniwersalną.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła we wtorek uchwałę o zmianie koncesji TV Puls z wyspecjalizowanej na uniwersalną; stacja będzie mogła nadawać mniej treści religijnych. W ciągu tygodnia Rada wyda formalną decyzję w tej sprawie - poinformowała asystentka przewodniczącej KRRiT Aneta Jamorek.

Dotychczasowa koncesja wyspecjalizowana, stanowiąca, że 70 proc. czasu nadawania TV Puls muszą zajmować audycje i przekazy społeczno-religijne, zostanie zamieniona na uniwersalną.

"Zgodnie z nią (nową koncesją - PAP) treści religijne będą stanowić nie mniej niż 1 godzinę w dobowym czasie emisji programu" - poinformował PAP prezes Zarządu Telewizji Puls o. Zdzisław Dzido. Jednocześnie zaznaczył, że nie oznacza to, iż stacja nie będzie nadawała więcej takich programów.

O. Dzido podkreślił, że nad rodzinno-chrześcijańskim charakterem stacji będzie czuwała Redakcja Katolicka.

Zapowiedział, że nowe audycje będą miały charakter uniwersalny, ale zgodny ze Społeczną Nauką Kościoła. "Program będzie zawierał różne gatunki i formy telewizyjne, które swą tematyką będą umacniać wartości chrześcijańskie z poszanowaniem pluralizmu religijnego i światopoglądowego. Będą również prezentowane współczesne zjawiska społeczne i kulturalne. Programy będą również zawierały audycje informacyjne, edukacyjne i poradnicze" - poinformował Dzido.

Wniosek o zmianę koncesji TV Puls złożyła w listopadzie.

Przewodniczący rady nadzorczej stacji - Dariusz Dąbski wyjaśnił, że celem zmiany koncesji jest wprowadzenie bardziej atrakcyjnych programów tak, aby zwiększyć oglądalność TV Puls. "Łatwiej trafić do odbiorców z treściami religijnymi, jeżeli telewizja jest bardziej atrakcyjna" - powiedział PAP.

Zapowiedział, że TV Puls będzie zwiększać swoją dystrybucję w sieciach kablowych i satelitarnych, chce też zbudować silny dział informacyjny. Nowa ramówka TV Puls ma ruszyć jesienią, jednak pierwsze zmiany na antenie będą widoczne już w czerwcu.

Pod koniec czerwca 2006 r. mniejszościowym udziałowcem stacji został jeden z największych koncernów medialnych - kontrolowany przez Ruperta Murdocha News Corporation (głównym udziałowcem TV Puls pozostaje wciąż zakon franciszkanów).

Prezes News Corp Europe Marty Pompadur zapowiedział na początku grudnia, że koncern jest zainteresowany kupnem kolejnych udziałów w stacji, jeżeli tylko Kościół zdecyduje o ich sprzedaży.

Telewizja Puls nadaje od 18 marca 2001 r. Wskutek kłopotów finansowych producenta programów Pulsu - Telewizji Familijnej - stacja przez wiele miesięcy nadawała jedynie powtórki programów, a w kwietniu 2003 r. wstrzymała nadawanie. Aby utrzymać koncesję, franciszkanie wznowili w czerwcu 2003 r. emisję TV Puls za pośrednictwem platformy satelitarnej Polsat Cyfrowy. Zdecydowali też o podpisaniu umowy z nowym producentem - firmą Mariana Terleckiego Antena 1 (w której później udziały kupił prezes Polsatu Zygmunt Solorz). Wówczas na antenie TV Puls pojawiło się m.in. więcej publicystyki.

Gdy w czerwcu 2006 r. kontrolowana przez Ruperta Murdocha News Corporation stała się mniejszościowym udziałowcem TV Puls, przypuszczano, że stacja postara się o zmianę warunków koncesji, uniemożliwiającej jej stanie się telewizją komercyjną.

News Corporation to jeden z największych koncernów medialnych na świecie. W skład koncernu wchodzą m.in. gazety "The Daily Telegraph", "The Sunday Times", "The Sun", "The Times" i "The New York Post"; magazyny "TV Guide" i "InsideOut"; narodowa australijska i nowozelandzka liga rugby; kluby sportowe Los Angeles Lakers, New York Kincks, New York Rangers; studia filmowe z grupy FOX; telewizje kablowe (m.in. FOX News, FOX Movie, National Geographic Channel); telewizje satelitarne BSkyB (holding, największa brytyjska platforma cyfrowa Sky Digital), DirectTV Group, Foxtel, Sky Italia, Star TV, Sky Latin America; FOX Broadcasting Company i internetowe MySpace, IGN Ent.

Koncern Murdocha jest obecny w Polsce od 1999 roku, kiedy kupił w Polsce outdoorową firmę Town & City.

 (DI, PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / KRRiT przyjęła uchwałę o zmianie koncesji TV Puls