Kryzys uderzył w Społem

DI
03-11-2009, 13:31

Spożywczy gigant jednoczący niemal 4 tys. sklepów i mający 8 mld zł obrotu boleśnie odczuł kryzys. Ceny w sklepach są wyższe o ok. 30 proc. niż w konkurencyjnych sieciach – donosi wtorkowy „Dziennik Gazeta Prawna”.

Przykładami drastycznego spadku obrotów są Społem Powszechna Spółdzielnia Spożywców w Żywcu, która na koniec ub.r. miała 58 tys. zł straty, a także Społem PSS z Krasnegostawu, która zakończyła 2008 r. stratą w wysokości 63 tys. zł – podaje „Dziennik Gazeta Prawna” i konkluduje, że sieci sklepów zagrażają wysokie ceny będące efektem braku systemu centralnych zakupów.

Te zarzuty odpiera prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spożywców Społem. „Pracujemy nad tym (...). Z drugiej strony, teraz w czasie kryzysu, gdy wiele hurtowni ma kłopoty finansowe, brak centralnych zakupów to nasz atut” – komentuje Jerzy Rybicki dla „Dziennika Gazety Prawnej”.

Gazeta kończy tekst optymistycznie; zmiany na lepsze wróży szersza współpraca Społem z największymi dystrybutorami artykułów spożywczych w Polsce, tj. spółką Tradis należącą do Emperii oraz z Eurocashem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Kryzys uderzył w Społem