Książka i gotówka to ciągle najlepsze prezenty

PAP
opublikowano: 26-05-2015, 06:37

Na Dzień Dziecka niespodziankę przygotuje 80 proc. konsumentów. Dlatego na zabawki wydajemy 2 mld zł – donosi "Rzeczpospolita".

Nawet gdy na inne kategorie konsumenci ograniczają wydatki i zaciskają pasa, to po wydatkach na najmłodszych tego nie widać. Z najnowszego badania porównywarki cenowej Ceneo wynika, że z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka prezentów nie kupi tylko 17 proc. ankietowanych.

Jak podaje firma, sprzedaż zabawek wzrasta w połowie maja niemal dwukrotnie. Dlatego zarówno w specjalistycznych sklepach z zabawkami, jak i w hipermarketach widać ogromny wzrost zainteresowania tą kategorią.

Z danych Euromonitor International wynika, że w tym roku rynek tradycyjnych zabawek wart będzie już ok. 2 mld zł, a kolejne 1,7 mld wydawane jest na gry komputerowe i wideo. Rynek w ostatnich latach wykazuje stały wzrost o kilka procent rocznie.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu