Kto klika, kto kupuje

  • Marta Bellon
opublikowano: 22-07-2013, 00:00

Aby ocenić skutecznośc reklamy internetowej niezbędna jest matematyka

Reklama internetowa rządzi się własnymi prawami. Aby ocenić jej skuteczność, niezbędna jest... matematyka. CPM, CPC, CPA czy CTR to narzędzia ułatwiające mierzenie efektywności kampanii reklamowych. Dzięki CPM (cost per mille) można dowiedzieć się, ile reklamodawca płaci za tysiąc wyświetleń. Koszt za pojedynczy klik, który przenosi internautę na reklamowaną stronę, określa CPC (cost per click).

Wskaźnik CTR (click through rate) mierzy, jaki procent osób, które zobaczyły reklamę, kliknęły w nią, a CR (conversion rate) pokazuje odsetek liczby internautów, którzy po przejściu na stronę dokonali pożądanej aktywności, np. złożyli zamówienie.

— Obecność internauty na stronie daje odpowiedzi na kolejne pytania. Dopiero na tym etapie można realnie ocenić efektywność kampanii — tłumaczy Andrzej Cywiński, specjalista technologii RTB. Pomaga w tym m.in. wskaźnik odrzuceń (bounce rate), który pozwala określić to, jaki odsetek osób, które dzięki reklamie trafią na stronę, nie dokonają żadnej interakcji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu