Kto następny do przejęcia?

DI
opublikowano: 10-10-2009, 09:12

HTL-Strefa już znalazła nowego inwestora. Kto następny? "PB" poprosił specjalistów o typy.

Mirosław Saj, analityk DnB Nord:

Nie liczyłbym na nagły wysyp wezwań. Możliwe są raczej pojedyncze wezwania. Bardziej spodziewałbym się zwiększania zaangażowania przez dotychczasowych akcjonariuszy, niż wchodzenia inwestorów w nowe spółki. Wezwań mogłoby być więcej po większej korekcie rynkowych wycen.

Marcin Materna, dyrektor działu analiz Millennium DM:

Nie spodziewałbym się lawiny wezwań. Może być ich więcej, ale to głównie dlatego, że szykują się zmiany w regulacjach wezwań zaostrzające te wymogi. Historia pokazuje, że z właściwym wzrostem liczby wezwań mamy do czynienia, dopiero gdy trwale poprawia się koniunktura gospodarcza. Wcześniej mało który wzywający chce ryzykować. Finansowanie takich przedsięwzięć w czasach spowolnienia czy kryzysu gospodarczego jest utrudnione.

Jeśli już miałbym wskazać, w jakiej branży mogą zostać ogłoszone wezwania, to postawiłbym na spółki chemiczne. W tej branży działają duzi globalni inwestorzy, którzy mogą być zainteresowani przejęciami. Jednak dużo będzie zależało od aktywności głównych akcjonariuszy naszych spółek chemicznych. Generalnie, w tej chwili najbardziej prawdopodobne wydają się przejęcia firm produkcyjnych.

Michał Marczak, dyrektor działu analiz DI BRE Banku:

Oczekuję wzmożonej aktywności na rynku wezwań. Inwestorzy strategiczni, widząc ożywienie gospodarcze, mogą dojść do wniosku, że warto przejmować teraz, niż za dwa, trzy lata. Najbardziej aktywna pod tym względem może być branża przemysłowa. Sądzę, że możemy być świadkami zwiększania udziałów w spółkach przez inwestorów branżowych, i wchodzenia inwestorów w nowe spółki. Aktywnymi graczami na rynku przejęć mogą okazać się także same spółki giełdowe, które posiadają sporo wolnej gotówki.

Jarosław Dominiak, prezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych:

Na rynku przejęć widać ożywienie już od kilku miesięcy. Inwestorzy wychodzą z założenia, że teraz jest dobry moment, by kupić tanio coś pasującego do biznesu. Rynek przejęć mógłby kwitnąć jeszcze bardziej, gdyby nie problemy z finansowaniem. Jeśli to się poprawi to przez dłuższy czas spółki mogą być bardziej aktywne w procesie konsolidacji.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane