Kujawy i Pomorze: 168 mln zł na innowacje

Dorota Zawiślińska
opublikowano: 09-11-2017, 22:00

128 firm z regionu otrzyma granty na wdrażanie pionierskich rozwiązań i zaawansowanych procesów produkcyjnych.

Zarząd województwa kujawsko-pomorskiego rozstrzygnął konkurs z dotacjami dla przedstawicieli biznesu, którzy stawiają na nowe technologie. Strumień unijnego dofinansowania w wysokości 168 mln zł popłynie do 128 przedsiębiorstw. Wsparcie umożliwi beneficjentom wprowadzenie na rynek nowych lub ulepszonych produktów.

— Jednym z najistotniejszych kierunków rozwoju województwa jest innowacyjność. Dotacje z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego otrzymały wszystkie firmy, których nowatorskie projekty przeszły etap oceny formalno-merytorycznej. Przygotowujemy się już do ogłoszenia kolejnego naboru dla innowatorów — mówi Piotr Całbecki, marszałek woj. kujawsko-pomorskiego. Beata Krzemińska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, mówi, że przedsięwzięcia, które otrzymały grant, dotyczą m.in. modernizacji bazy rozwojowej firm, uruchomienia zaawansowanych procesów produkcyjnych i wprowadzenia na rynek nowatorskich produktów i usług.

— Pieniądze unijne zostały rozdzielone na przedsięwzięcia o wartości do miliona złotych i przekraczające tę kwotę. Takich projektów wsparliśmy odpowiednio 63 i 65 — wyjaśnia Beata Krzemińska. Najwyższą dotację w wysokości 9,3 mln zł otrzymała toruńska spółka Waran, która planuje wprowadzić na rynek hybrydowy regał sklepowy. Granty trafiły również do bydgoskiej firmy MM Produkt, producenta opakowań. Wsparcie w wysokości 5,6 mln zł przeznaczy na produkcję innowacyjnych opakowań polimerowych. Kolejnym beneficjentem jest bydgoska spółka Maltex, oferująca artykuły gospodarstwa domowego i produkty przeznaczone do pielęgnacji dzieci. Dzięki dotacji w wysokości 1,1 mln zł zajmie się produkcją krzesełek do kąpieli dziecięcej. Natomiast firma Totem.com.pl z Inowrocławia dostała 4,5 mln zł na realizację projektu polegającego na uruchomieniu nowatorskiego multimedialnego procesu druku. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane