Kupić pomysł klienta

Amerykański koncern uruchomił program, dzięki któremu konsumenci

Kupić pomysł klienta

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 16-06-2006, 00:00

Amerykański koncern uruchomił program, dzięki któremu konsumenci

mogą zgłaszać pomysły na nowe produkty. Za najlepsze będzie płacić.

Z roku na rok światowi producenci FMCG (dóbr szybko zbywalnych) biją kolejne rekordy pod względem liczby nowych produktów wprowadzonych na rynek. Jak wynika z danych Global New Product Database, tylko w 2005 r. było ich ponad 150 tys. Nic dziwnego, że jeden z największych koncernów spożywczych świata, amerykański Kraft Foods, który ma takie marki, jak Jacobs, Milka czy Prince Polo, zdecydował się na krok, który pozwoli mu zająć czołową lokatę w światowym wyścigu innowacji produktowych, nakręcającym sprzedaż i zyski branży.

Kraft uruchomił program Innovate with Kraft, dzięki któremu na stronie internetowej koncernu konsumenci i inne osoby spoza firmy mogą zgłaszać pomysły na nowy produkt, opakowanie albo usprawnienie procesów biznesowych. Wykorzysta najlepsze, za które będzie płacił do 5 tys. USD. Zastrzega jednak, że wcale nie będzie łatwo sprzedać pomysł.

„Każdego roku otrzymujemy ich wiele. Większość z nich nie jest dla nas nowa, bo mamy duży zespół badaczy i naukowców” — czytamy na stronach koncernu.

Czy więc cała akcja jest tylko chwytem marketingowym?

Eksperci uważają, że nie.

— To nowatorski i ciekawy sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Kwoty wydawane przez firmy spożywcze na badania i rozwój są ogromne, a czas na opracowanie nowego produktu bardzo długi. Wykorzystanie dobrego pomysłu z zewnątrz jest więc wielką oszczędnością czasu i środków — mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Podkreśla, że przewagę konkurencyjną zdobywają dziś firmy, które wprowadzają najwięcej nowości w krótkim czasie i przy wsparciu marketingowym.

— Bardzo dobrze byłoby, gdyby duże firmy w Polsce także zaczęły korzystać z innowacyjnych pomysłów nie tylko konsumentów, ale także instytutów naukowych — mówi Andrzej Gantner.

Kraft liczy na sukces zwłaszcza tych nowości, które wpisują się w silny na świecie trend rozwoju żywności prozdrowotnej, wygodnej w użyciu i dobrej w smaku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane