Kupujemy brzydki sprzęt

KA
opublikowano: 23-03-2011, 00:00

Maszyny drukujące się nam nie podobają. Ale to nie wygląd decyduje o ich zakupie.

Maszyny drukujące się nam nie podobają. Ale to nie wygląd decyduje o ich zakupie.

Na zlecenie produkującej sprzęt drukujący firmy Lexmark w styczniu 2011 r. przepytano 450 pracowników biurowych z ośmiu krajów europejskich (w tym Polski), co sądzą o wzornictwie sprzętu wykorzystywanego do pracy.

Niemal trzy czwarte respondentów (72 procent) stwierdziło, że najbardziej stylową częścią wyposażenia ich stanowiska pracy jest komputer. Inne tradycyjne sprzęty biurowe otrzymały mniej wskazań. Za najmniej stylowe uznano urządzenia do faksowania i drukowania. Co więcej, jeden na czterech ankietowanych przyznał, że wolałby ukryć swój faks przed innymi, gdyż jest on zbyt duży lub nie wygląda tak nowocześnie jak inne urządzenia elektroniczne w otoczeniu.

Iwona Chmielek-Przystał z polskiego biura firmy Lexmark wzbrania się jednak przed przyznaniem, że takie wyniki badania oznaczają porażkę producentów sprzętu drukującego. Podkreśla za to, że firmy z tej branży pracowały głównie nad funkcjonalnymi, a nie estetycznymi aspektami swoich urządzeń. Być może pewnym uzasadnieniem takiej postawy jest fakt, że — co również wynika z badania — ci sami ludzie, którzy wstydzą się swoich drukarek, deklarowali, że głównym kryterium skłaniającym ich do wyboru konkretnego urządzenia jest jego funkcjonalność i łatwość obsługi, a dopiero po nich cena i wygląd.

Problem wizerunku drukarek staje się jednak dla producentów coraz ważniejszy. Do końca maja Samsung prowadzi np. kampanię promującą usługę zamawiania przez internet kolorowych naklejek, które całkowicie okrywają obudowy drukarek tego producenta i tym samym dopasowują sprzęt do estetycznych upodobań właścicieli. Szatę graficzną naklejek można wybrać spośród dostępnych szablonów lub zaprojektować samemu. Wybrane naklejki są wysyłane bezpłatnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu