Kupujemy coraz mniej drukarek

KA
opublikowano: 02-03-2011, 00:00

Drugi rok z rzędu spadła sprzedaż sprzętu drukującego. Wartościowo jednak rynek wzrósł.

Drugi rok z rzędu spadła sprzedaż sprzętu drukującego. Wartościowo jednak rynek wzrósł.

Według International Data Corporation (IDC) sprzedaż urządzeń drukujących w Polsce w 2009 r. spadła o 28 proc. w stosunku do 2008 r. Można to było tłumaczyć kryzysem. Ale w roku 2010, w którym gospodarka otrząsała się już z recesji, nabywców znalazło jeszcze mniej urządzeń drukujących. Popyt spadł, co prawda, tylko o jeden procent, ale jednak.

— Bardzo poważny spadek zanotowały jednofunkcyjne drukarki atramentowe — podkreśla Przemysław Kowalski, analityk IDC.

Liczba sprzedanych atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych pozostała na poziomie niemal takim samym jak w 2009 roku.

— W roku 2010 wzrosło zainteresowanie urządzeniami ze średniej półki cenowej, wyposażonymi w takie funkcje jak Wi-Fi czy automatyczny przekładanie kartek papieru w celu druku dwustronnego — dodaje Przemysław Kowalski.

W połączeniu ze wzrostem popytu na drukarki i urządzenia wielofunkcyjne laserowe, wśród których największą dynamiką wzrostu charakteryzował się segment kolorowych urządzeń wielofunkcyjnych, pozwoliło to rynkowi urosnąć w ujęciu wartościowym o 8 procent.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Kupujemy coraz mniej drukarek