L Brands planuje sprzedaż lub wydzielenie Victoria’s Secret

  • Paweł Makosz
opublikowano: 04-02-2021, 18:38

L Brands planuje zmiany kadrowe na strategicznych stanowiskach oraz sprzedaż lub wydzielenie jednego ze swoich najbardziej rozpoznawalnych podmiotów.

W planach amerykańskiego przedsiębiorstwa z segmentu modowego na nadchodzące miesiące znalazła się sprzedaż lub wydzielenie marki Victoria's Secret, kojarzonej ze słynnymi “Aniołkami”. Powodem są słabe wyniki będące następstwem szybko zmieniających się gustów konsumentów, które obciążają bilans. A ten mógłby być zdecydowanie lepszy, gdyż inna część biznesu, Bath & Body Works korzysta na wzmocnionym przez pandemię popycie na produkty do pielęgnacji ciała Bath & Body Works i notuje bardzo dobre rezultaty.

W grę wchodzi wiele opcji zarówno wydzielenie (spin-offf) i upublicznienie Victoria’s Secret, jak i sprzedaż działalności prywatnemu inwestorowi.

L Brands oczekuje, że kluczowy wskaźnik sprzedaży dotyczący tych samych sklepów w 2021 roku wzrośnie o 22 proc. w przypadku Bath & Body Works i spadnie o 3 proc. dla Victoria's Secret. Akcje L Brands na giełdzie w Nowym Jorku wzrosły w czwartek o 5,6 proc.

Zmiany dotyczyć mają też personelu. Na emeryturę przejdzie dotychczasowy dyrektor finansowy Victoria's Secret Stuart Burgdoerfer. Na jego miejsce L Bands awansował Martina Watersa, szefa Victoria's Secret Lingerie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane